همه چیز درباره آبشار ایگوآسو

به گزارش مجله سفرنامه دبی، آبشار ایگوآسو یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای جهان است که در مرز بین کشورهای آرژانتین و برزیل قرار دارد. این آبشار از رودخانه ایگوآسو ساخته شده است که از پلاتوی برازیلیا به سمت جنوب شرقی جریان دارد و در نهایت به رودخانه پارانا می ریزد. این آبشار از 275 آبشار کوچکتر تشکیل شده است که در یک خط مستطیلی به طول 2.7 کیلومتر قرار دارند. بلندترین آبشار ایگوآسو به نام دیویلز تروت (Devil’s Throat) است که ارتفاع آن 80 متر است. این آبشار با شکوه و تماشایی است و صدای آن از دور قابل شنیدن است.

همه چیز درباره آبشار ایگوآسو

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

تاریخچه آبشار ایگوآسو

آبشار ایگوآسو از دوران باستان وجود داشته است و احتمالا در حدود 200 هزار سال پیش توسط فعالیت های زمین شناسی شکل گرفته است. این آبشار اولین بار در سال 1541 توسط یک کاشف اسپانیایی به نام الوار نونیز کابزا دو واکا (Álvar Núñez Cabeza de Vaca) کشف شد. او از آبشار به عنوان یکی از شگفتی های طبیعت یاد کرد و نام آن را گوارانی (Guarani) گذاشت که به معنی “آب بزرگ” است. این نام بعدها به ایگوآسو تغییر یافت که به معنی “آب بسیار بزرگ” است. این آبشار در سال 1984 توسط یونسکو به عنوان یک میراث جهانی طبیعی انتخاب شد و در سال 2011 به عنوان یکی از هفت شگفتی طبیعی جدید جهان شناخته شد.

جاذبه های گردشگری آبشار ایگوآسو

آبشار ایگوآسو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در آمریکای جنوبی است که هر ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند. این آبشار در دو کشور آرژانتین و برزیل قابل دسترسی است و هر کدام از آنها دارای پارک ملی خود هستند. پارک ملی ایگوآسو در آرژانتین و پارک ملی ایگواسو در برزیل. این دو پارک ملی از نظر زیست محیطی و تنوع گیاهی و جانوری بسیار غنی هستند و محل زندگی بسیاری از گونه های منحصر به فرد و تهدید شده است. برخی از جانورانی که می توان در این پارک ها مشاهده کرد عبارتند از: پرندگان رنگین کمان، توکان ها، طوطی ها، بوسه ها، نشنال ها، پلنگ ها، ببرها، خرس ها، مارموت ها، مارها، تمساح ها و میمون ها. برخی از گیاهانی که می توان در این پارک ها دید عبارتند از: ارکیدها، آناناس ها، بامبو ها، کاکتوس ها، پالم ها و آکاسیا ها.

برای دیدن آبشار ایگوآسو از نزدیک، گردشگران می توانند از مسیرهای پیاده روی، قایق های سرعتی، هلیکوپتر ها و بالن های هوای گرم استفاده کنند. هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایب خود هستند و بستگی به سلیقه و بودجه گردشگران دارد که کدام را انتخاب کنند. مسیرهای پیاده روی به گردشگران اجازه می دهد که از نزدیک به آبشار بروند و از مناظر زیبا و صدای آن لذت ببرند. قایق های سرعتی به گردشگران امکان می دهد که تحت آبشار بروند و از تجربه ای مهیج و خنک برخوردار شوند. هلیکوپتر ها و بالن های هوای گرم به گردشگران فرصت می دهد که از بالا به آبشار نگاه کنند و از دیدنی های با شکوه و بی نظیر آن شگفت زده شوند.

فرهنگ و رویدادهای آبشار ایگوآسو

آبشار ایگوآسو نه تنها یک جاذبه طبیعی است بلکه یک نماد فرهنگی و تاریخی نیز محسوب می شود. این آبشار برای بومیان منطقه مقدس است و بخشی از افسانه ها و روایات آنها است. برخی از این افسانه ها عبارتند از: افسانه نایپی (Naipí) و تاروبا (Tarobá) که داستان عشق دو جوان بومی را روایت می کند که خدای رودخانه عاشق دختر شد و سعی کرد و آنها را از هم جدا کرد. خدای رودخانه با خشم آبشار را ایجاد کرد تا دختر را به سمت خود بکشد و پسر را به یک درخت تبدیل کرد. افسانه یاکی (Yakí) و انگابی (Angabí) که داستان دو برادر بومی را روایت می کند که برای نجات قبیله خود از یک خشکسالی شدید به دنبال منبع آب رفتند. آنها با کمک یک خدای مار به آبشار رسیدند و خدای مار آنها را به دو پرنده تبدیل کرد تا بتوانند آب را به قبیله خود برسانند. افسانه کوروپی (Curupí) که داستان یک موجود افسانه ای را روایت می کند که در آبشار زندگی می کرد و با قدرت جنسی خود زنان بومی را فریب می داد و بچه های ناخواسته ای را به دنیا می آورد.

آبشار ایگوآسو همچنین محل برگزاری برخی از رویدادهای فرهنگی و هنری است که گردشگران را به خود جذب می کند. برخی از این رویدادها عبارتند از: جشنواره موسیقی آبشار ایگوآسو که هر ساله در ماه مارس برگزار می شود و هنرمندان محلی و بین المللی را به اجرای موسیقی های مختلف دعوت می کند. جشنواره فیلم آبشار ایگوآسو که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و فیلم های مستند و فیکشن را در مورد طبیعت، فرهنگ و تاریخ منطقه نمایش می دهد. جشنواره گل آبشار ایگوآسو که هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود و گل های زیبا و رنگارنگ را در پارک های ملی و شهرهای اطراف آبشار نمایش می دهد.

نتیجه گیری

آبشار ایگوآسو یکی از شاهکارهای طبیعت است که هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی خود آن را ببیند. این آبشار نه تنها به خاطر زیبایی و بزرگی خود بلکه به خاطر فرهنگ و تاریخ خود نیز مورد توجه است. این آبشار دارای پارک های ملی متنوع و غنی است که محل زندگی بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری است. این آبشار همچنین میزبان برخی از رویدادهای فرهنگی و هنری است که گردشگران را به خود جذب می کند. آبشار ایگوآسو یک تجربه یادگاری است که هرگز فراموش نمی شود.

انتشار: 30 آذر 1402 بروزرسانی: 30 آذر 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 329

به "همه چیز درباره آبشار ایگوآسو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره آبشار ایگوآسو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید