سفر به سامویی و هزینه هایش

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شاید تور سامویی برای گردشگران ایرانی کمتر شناخته شده باشد، اما این شهر برای بازدید عالی است و توصیه میکنیم قبل از چندین بار سفر بهع شهرهایی مثل بانکوک و پاتایا، در لیست سفرتان سامویی را بگنجانید حتم بدانید که برای بارهای بعدی نیز سفر به این شهر را در برنامه خود خواهید داشت.

سفر به سامویی و هزینه هایش

تایلند از آن کشورهاست که انگار عصاره ای از طبیعت دنیا را در خودش جای داده است؛ سواحل شنی و سفید، آب های نیلگون دریا و اقیانوس، جنگل های انبوه و همیشه سبز، همگی در کنار هم شبیه یک رویای دست نیافتنی هستند که در گوشه ای از قاره پهناور آسیا تعبیر شده اند. البته این تمام جذابیت های تایلند نیست و فرهنگ به خصوص مردمان این سرزمین و غذاهای خوشمزه و متنوع شان از دیگر دلایلی است که گردشگران بسیاری را برای سفر به تور تایلند وسوسه می کند. با این همه بسیاری نیز وقتی به سفر به این کشور زیبا فکر می کنند، موانع بسیاری را پیش روی خود می بینند و از هر چیزی مانند پول و راه طولانی و ویزا دلیلی محکم برای سفر نکردن می سازند.

مجموعه مقاله های «هزینه سفر» یکی از این کارهاست که در بسته بندی منظم و دقیقی، مجموعه اطلاعات مفید و به دردبخوری را از صفر تا صد سفر کردن در اختیار شما قرار می دهد و هر بار، به سراغ یکی از کشورهای دنیا و شهرهای محبوب گردشگران می رود. این بار تنها کافیست چند دقیقه را به این مقاله اختصاص دهید تا به سرعت از راه ها و هزینه های سفر به سامویی، یکی از محبوب ترین مقاصد تایلندی آگاه شوید.

آشنایی با جزیره سامویی

سامویی، دومین جزیره وسیع کشور تایلند است که در کناره خلیج تایلند قرار دارد و به سبب سواحل فوق العاده زیبا و بکر، درختان نخل و نارگیل، صخره های مرجانی، جنگل های انبوه و کوهستانی و اقامتگاه های لوکس و ساحلی اش شهرت دارد. این جزیره که به صورت خودگردان اداره می شود، یکی از محبوب ترین مقاصد در کشور تایلند است و از نظر کاربران وبسایت معروف تریپ ادوایزر در جایگاه دوم شهرهای پربازدید این کشور قرار دارد.

در ادامه با دانستنی های مفید جزیره سامویی و کشور تایلند آشنا می شویم:

زبان رسمی و ملی کشور تایلند، تایلندی است ولی در اغلب مکان های گردشگرپذیر، آدم های بسیاری را خواهید دید که به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

ساعت رسمی کشور تایلند دو ساعت و نیم از ایران جلوتر است.

پیش شماره و شماره های ضروری:

پیش شماره تایلند: 66+

پیش شماره سامویی: 77

شماره پلیس: 191

شماره آتش‌نشانی: 199

شماره پلیس گردشگری: 1155

مرکز خدمات گردشگری: 1672

پایانه هوایی: فرودگاه بین‌المللی سامویی | Samui International Airport در 2 کیلومتری مرکز جزیره سامویی

دین رسمی کشور تایلند یکی از شاخه های بودایی به نام ترواده بوده و دین 94 درصد از مردم این کشور را تشکیل می دهد. دومین دین پرطرفدار در این کشور اسلام است و مسلمانان تایلندی جمعیتی 4 درصدی را به خود اختصاص می دهند. خوب است بدانید تایلندی ها حساسیت های مذهبی بسیاری دارند که دانستن شان در طی سفر به تایلند ضروری است.

واحد پول تایلند، سطح قیمت شهر سامویی

واحد پول کشور تایلند، بات است که با نماد ฿ و کد THB نشان داده می شود و در حال حاضر هر 1 بات تایلند (معادل 156 تومان) است.

از جمله اسکناس های رایج تایلندی می توان به 20 بات (سبز)، 50 بات (آبی)، 100 بات (قرمز)، 500 بات (ارغوانی) و 1000 بات (قهوه ای) اشاره کرد. واحد کوچک تر پول تایلند، سکه های سَتَنگ بوده که هر 1 بات برابر با 100 ستنگ است.

سکه های تایلندی به دو صورت دیده می شوند، سکه های 1، 2، 5 و 10 باتی و سکه های 50 و 25 ستنگی.

برای خرید بات دو راه در پیش رو دارید:

  • در ایران دلار بخرید و آن را در صرافی های شهر بانکوک، پایتخت تایلند، به بات تبدیل کنید.
  • برای تبدیل ارزهای غیر متداول مانند بات باید به شعب بانک‌ِ ملی در سطح شهر مراجعه کنید.

سطح قیمت جزیره سامویی

از آن جا که جزیره سامویی مقصدی توریستی و پرطرفدار است، بر خلاف دیگر شهرهای تایلند هزینه های چندان پایینی ندارد. البته این قضیه کاملا نسبی است، چرا که در مواردی تفاوت هزینه های سامویی با تهران بسیار کم و در بعضی موارد بسیار زیاد و چشمگیر است. اگر علاقه دارید در این باره اطلاعات بیشتری بیابید، همراه ما باشید تا در بخش هزینه های سفر به صورت جزیی به این تفاوت بپردازیم.

مدارک و هزینه های قبل از سفر

پیش از شروع سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که این مدارک، هزینه های مخصوص به خود را دارد.

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

1- هزینه 1000 تومان بابت شناسه

2- هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3- هزینه 75,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

4- هزینه 29,300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

+ از دیگر مدارک مورد نیاز روادید یا ویزا است که هزینه ویزای توریستی تایلند در حدود 160 هزار تا 200 هزار تومان خواهد شد.

ویزا برای سفر به تایلند

سفارت خانه تایلند در مجموع دو نوع ویزای توریستی و تجاری صادر می کند که برای گرفتن هر یک، مدارک و هزینه های متفاوتی نیاز است. برای دریافت ویزای توریستی یا گردشگری می توانید از طریق آژانس های مسافرتی اقدام کرده و یا خود به شخصه به سفارت خانه بروید. هزینه این نوع ویزا برای هر نفر 35 یورو (معادل 203,840 تومان) است.

1- اقدام شخصی: گرفتن ویزا از سفارت خانه حداقل سه روزِ کاری زمان می برد و باید بدانید شما نمی توانید برای شخص دیگری اقدام کنید و لازم است همگی افراد خود به سفارت خانه تایلند بروند.

مدارک ویزای گردشگری تایلند

  • اصل و کپی بلیت به مقصد تایلند
  • یک قطعه عکس 34 به همراه فرم درخواست ویزا
  • کپی گذرنامه، کارت ملی و شناسنامه
  • اصل گذرنامه
  • فرم درخواست ویزای گردشگری

2- آژانس های مسافرتی: می توانید به جای آن که خودتان به سفارت بروید، به سراغ آژانس های مسافرتی رفته و در فاصله ای یک هفته ای یا کم تر ویزای خود را دریافت کنید. در صورتی که ویزای عادی بخواهید، آن را یک هفته ای تحویل می دهند و در صورتی که ویزای فوری بخواهید، دو تا سه روزه به دست تان خواهد رسید.

هزینه ویزا عادی: حدود 220 هزار تومان

هزینه ویزا فوری: حدود 240 هزار تومان به بالا

راه های سفر به سامویی و هزینه ها

بسته به آن که می خواهید با تورهای گردشگری همراه شوید و یا به صورت شخصی سفر کنید، راه های سفر به جزیره سامویی، این مقصد پرطرفدار تایلند، متفاوت است. از آن جا که جزیره سامویی در دل خلیج تایلند قرار گرفته و پرواز ایرانی و مستقیمی به این جزیره در دسترس نیست، در صورتی که بخواهید به صورت شخصی خود را به سامویی برسانید راه های متفاوت و هیجان انگیزی پیش روی شماست که هزینه های متفاوتی نیز خواهند داشت؛ اما اگر تورهای گردشگری انتخاب شما هستند، وضعیت مشخص است، تنها کافیست یک آژانس گردشگری معتبر پیدا کرده و تور موردنظر را تهیه کنید.

تورهای سامویی

تورهای سامویی اغلب به صورت ترکیبی با شهرها و مقاصد دیگری چون پوکت و یا بانکوک فروخته می شوند و به این ترتیب هزینه ها و تعداد روزها در هر یک متفاوت هستند.

تورهای مخصوص سامویی: این تورها اغلب 7 شب و 8 روزه هستند و هزینه آن ها بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت خواهند بود.

  • طیف هزینه ها برای 7 شب و 8 روز: بین 5 تا 24 میلیون تومان

تورهای ترکیبی سامویی: این تورها نیز اغلب اوقات 7 شبه هستند و بسته به آژانس گردشگری برنامه ریزی متفاوتی دارند.

  • طیف هزینه ها برای 7 شب ترکیبی: بین 4 تا 10 میلیون تومان

سفر شخصی یه سامویی

دلایل مختلفی هستند که باعث می شوند کسی سفر با تورهای گردشگری را کنار بگذارد و سفر شخصی را انتخاب کند. از جمله این انگیزه ها می توان به روحیه ماجراجو و کاهش هزینه ها اشاره کرد. ضمن آن که سفر شخصی این امکان را برای شما فراهم می کند تا مسوولیت سفرتان را به عهده بگیرید، با چالش های مختلفی رو به رو شوید و از سفر خود لذت بیشتری ببرید. معمولا سفرهای شخصی از جمله انتخاب های محبوب هیچهایکرها و بک پکرهاست.

به هر روی، اگر شما می خواهید برای سفر به سامویی از راههای شخصی استفاده کنید، باید بدانید راه آسانی را انتخاب نکرده اید؛ چرا که برای سفر به این جزیره زیبا، هیچ راه مستقیم و هوایی وجود ندارد. در ادامه با انواع راه ها و هزینه های آن آشنا می شوید:

مسیر هوایی به سامویی

همان طور که گفته شد مسیر مستقیمی برای سفر به سامویی وجود ندارد و در نتیجه راحت ترین گزینه پیش روی شما به این صورت است که ابتدا خود را به بانکوک برسانید و سپس با پروازهای تایلندی به سامویی بروید. در زیر هزینه مسیرهای یک طرفه گفته شده است:

مسیر تهران - بانکوک - سامویی

باید بدانید برای پروازهای تهران بانکوک می توانید از پروازهای مستقیم ایرانی یا خارجی استفاده کنید:

  • 1- بلیت هواپیما تهران - بانکوک: 120,000 تومان تا 5 میلیون تومان
  • 2- بلیت هواپیما بانکوک - سامویی: حدود 150 دلار (معادل 693,150 تومان) تا 200 دلار (معادل 924,200 تومان)

+ برای استفاده از پروازهای بانکوک - سامویی به نام فرودگاه مبدا دقت کنید، چرا که شهر بانکوک دو فرودگاه دارد.

++ خوب است بدانید که عوارض خروج از کشور برای سفر هوایی 75000 تومان است که می توانید آن را به صورت اینترنتی در این جا و یا حضوری در فرودگاه پرداخت کنید.

مسیر ترکیبی به سامویی

همان طور که تا به حال متوجه شده اید سامویی جزیره ای است در میان خلیج تایلند. بنابراین می توان بخشی از راه سفر به سامویی را با قایق و از مسیر آبی طی کرد. همان طور که می دانید در همه این راه ها سفر به بانکوک مشترک است پس دیگر از ذکر چندباره هزینه مسیر تهران بانکوک خودداری کرده ایم. در ادامه راه های مختلف دسترسی از بانکوک به سامویی را گفته ایم:

مسیر بانکوک - سامویی

برای استفاده از این مسیر ابتدا خود را به بانکوک برسانید و سپس با رزرو بلیت قایق های سریع به سامویی بروید. خوب است بدانید که با قایق نزدیک 11 ساعت در راه خواهید بود. هزینه های زیر برای مسیر یک طرفه گفته شده اند:

  • بلیت قایق بانکوک - سامویی: 765 بات تایلند (معادل 119,340 تومان) تا 1450 بات تایلند (معادل 226,200 تومان)

مسیر بانکوک - سورات تانی - سامویی

سورات تانی مرکز استانی به همین نام است که روزانه قایق های بسیاری از آن به مقصد سامویی حرکت می کنند. راحت ترین راه استفاده از پروازهای بانکوک سورات تانی و سپس قایق های سورات تانی به سامویی است. البته می توانید مسیر بانکوک تا سورات تانی را با قطار و اتوبوس هم طی کنید. هزینه های زیر برای مسیر یک طرفه گفته شده اند:

  • پرواز بانکوک - سورات تانی: بین 31 تا 116
  • قطار بانکوک - سورات تانی: بین 217 بات تایلند (معادل 33,852 تومان) تا 1829 بات تایلند (معادل 285,324 تومان)
  • اتوبوس بانکوک - سورات تانی: 480 بات تایلند (معادل 74,880 تومان) تا 950 بات تایلند (معادل 148,200 تومان)
  • قایق سورات تانی - سامویی: بین 340 بات تایلند (معادل 53,040 تومان) تا 450 بات تایلند (معادل 70,200 تومان)

هزینه‌ ها در سفر به سامویی

سفر شما به سامویی می تواند با هزینه های مختلفی همراه باشد که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. در این جا با ارایه متوسط قیمت این موارد به شما کمک می کنیم تا بتوانید یک شمای کلی از هزینه های سفر خود به تایلند به دست آورید.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و مورد به مورد بررسی شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی مشخص نسبت به بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

در ادامه به صورت جزیی درباره هزینه‌های زیر صحبت خواهیم کرد:

  • هزینه‌های حمل و نقل در سامویی
  • هزینه های اقامت در سامویی
  • هزینه‌های خوراک در سامویی
  • هزینه های تفریح در سامویی
  • هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در سامویی
  • هزینه سرویس موبایل در سامویی

هزینه‌ های حمل و نقل سامویی

گرچه سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند است؛ اما این بدان معنی نیست که سامویی جزیره بسیار بزرگی است. در واقع این جزیره وسعت چندانی ندارد و بنابراین عجیب نیست که حمل و نقل پیشرفته و متنوعی نیز نداشته باشد. گزینه های حمل و نقل سامویی در تاکسی، اتوبوس های محلی یا سانگسیو، موتور و انواع دوچرخه خلاصه می شود. در این جا با هر یک و البته هزینه های آن ها آشنا می شویم.

سانگسیو: سانگسیوها یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل عمومی در شهرهای کوچک تایلند هستند و در واقع نوعی وانت بوده که در بخش پشتی مسقف شده و جایی برای نشستن دارند. هزینه این وانت ها بسته به مسیر بین 50 بات تایلند (معادل 7,800 تومان) تا 100 بات تایلند (معادل 15,600 تومان) متفاوت است و از آن ها می توانید برای دسترسی به سواحل سامویی مانند لامی (Lamai) یا چوونگ (Chaweng) استفاده کنید.

ون: به تازگی ون های سفیدرنگی در خیابان های سامویی به چشم می خورند که می توانید از آن ها برای جا به جایی میان ساحل ناتون (Nathon) تا چوونگ (Chaweng) استفاده کنید. توجه داشته باشید هزینه این ون ها برابر با 100 بات تایلند (معادل 15,600 تومان) است؛ اما احتمال آن که بخواهند از شما هزینه بیشتری دریافت کنند نیز وجود دارد.

تاکسی: مانند هر جای دیگری، در سامویی نیز تاکسی ها گران ترین و راحت ترین راه برای گشت و گذار محسوب می شوند. تاکسی های این جزیره اغلب به رنگ زرد و سبز هستند و علاقه ای به استفاده از تاکسی متر هم ندراند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از سوار شدن برای قیمت چانه بزنید و سر یک هزینه مشخص با هم به توافق برسید. خوب است بدانید مسیری مانند ناتون تا لامی یا چوونگ به طور معمول هزینه ای در حدود 300 بات تایلند (معادل 46,800 تومان) تا 400 بات تایلند (معادل 62,400 تومان) دربر دارد با این حال اصلا بعید نیست که کرایه ای در حدود 600 بات تایلند (معادل 93,600 تومان) تا 800 بات تایلند (معادل 124,800 تومان) به شما اعلام شود.

تاکسی آنلاین: خوب است بدانید که تکنولوژی راهش را تا سامویی پیدا کرده و در این جزیره زیبا نیز می توانید از تاکسی های آنلاین استفاده کنید. برای این کار لازم است اپلیکیشن تاکسی های ناوی‌گو سامویی (NaviGo Samui) را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و سپس با آن، تاکسی مورد نظر خود را پیدا کنید. از مزایای این تاکسی ها آن است که قیمت مشخصی دارند و ابتدای درخواست تاکسی می توانید آن را مشاهده کنید.

اجاره ماشین: اگر به دنبال راهی هستید که به راحتی و به میل خود درون جزیره گردش کنید، اجاره ماشین می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته توجه داشته باشید که برای راندن این ماشین ها نیاز است گواهینامه بین المللی داشته باشید و خوب است بدانید که اجاره ماشین هزینه چندان کمی ندارد. به طور معمول برای یک ماشین کوچک می توانید انتظار هزینه ای در حدود 800 بات تایلند (معادل 124,800 تومان) تا 1500 بات تایلند (معادل 234,000 تومان) را داشته باشید. همچنین خوب است بدانید که هزینه بنزین در تایلند لیتری 29 بات تایلند (معادل 4,524 تومان) است.

اجاره موتور: یکی از راه های پرطرفدار برای گشت و گذار در سامویی اجاره موتورهاست که برای هر روز، بسته به نوع موتور و شرکت موردنظر هزینه ای در حدود 120 بات تایلند (معادل 18,720 تومان) تا 700 بات تایلند (معادل 109,200 تومان) دارند. توصیه می کنیم برای این کار سراغ شرکت های شناخته شده بروید چرا که گزارش هایی حاکی از کلاهبرداری در این زمینه در سامویی به چشم می خورد.

دوچرخه های برقی: راندن دوچرخه ها از آن رو که نیازی به گواهینامه بین المللی ندارند، گزینه ای خوب برای گشت و گذار محسوب می شوند. اغلب شرکت ها برای اجاره دوچرخه پاسپورت و یا بیعانه ای را طلب می کنند.

هزینه های اقامت در سامویی

جزیره سامویی به سبب اقامتگاه های ساحلی متنوع و لوکسش شهرت دارد، بنابراین با هزینه های کمی رو به رو نیستید. در این جا با طیف هزینه انواع اقامتگاه ها آشنا می شویم:

هتل ها: انواعی از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های مقتصدانه و 2 ستاره در جزیره سامویی به چشم می خورد.

++ طیف هزینه هر نوع هتل در هر شب ارایه شده است.

هتل های 2 ستاره: بین 320 بات تایلند (معادل 49,920 تومان) تا 5900 بات تایلند (معادل 920,400 تومان)

هتل های 3 ستاره: بین 500 بات تایلند (معادل 78,000 تومان) تا 20000 بات تایلند (معادل 3,120,000 تومان)

هتل های 4 ستاره: بین 1000 بات تایلند (معادل 156,000 تومان) تا 15500 بات تایلند (معادل 2,418,000 تومان)

هتل های 5 ستاره: بین 4000 بات تایلند (معادل 624,000 تومان) تا 53000 بات تایلند (معادل 8,268,000 تومان)

ویلا و آپارتمان: هزینه ‌ها بسته به محل ویلا یا آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا دریا و امکانات آن متفاوت است. در سامویی بیش از 100 ویلا و آپارتمان به چشم می خورد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی مناسب متفاوت اند.

هزینه ها از شبی 400 بات تایلند (معادل 62,400 تومان) تا 100000 بات تایلند (معادل 15,600,000 تومان) متفاوت است.

هاستل و مهمان خانه: بیش از 80 هاستل و مهمان خانه مختلف در جزیره سامویی وجود دارد که هزینه آن ها بین 300 بات تایلند (معادل 46,800 تومان) تا 1300 بات تایلند (معادل 202,800 تومان) متفاوت است.

هزینه‌ های خوراک در سامویی

می توانید در طول اقامت در سامویی به رستوران های متنوع جزیره مراجعه کنید و یا با تهیه محصولات و مواد غذایی، از هزینه های سفر خود بکاهید. در این جا به بررسی هزینه های این دو گزینه پرداخته ایم:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران‌های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در سامویی پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود 50 بات تایلند (معادل 7,800 تومان) تا 120 بات تایلند (معادل 18,720 تومان)

رستوران متوسط قیمت: حدود 250 بات تایلند (معادل 39,000 تومان) تا 700 بات تایلند (معادل 109,200 تومان)

رستوران لوکس: در حدود 300 بات تایلند (معادل 46,800 تومان) تا 3200 بات تایلند (معادل 499,200 تومان)

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 160 بات تایلند (معادل 24,960 تومان) تا 340 بات تایلند (معادل 53,040 تومان)

خوراکی های لازم:

نان (500 گرمی): حدود 38 بات تایلند (معادل 5,928 تومان)

شیر (1 لیتر): 48 بات تایلند (معادل 7,488 تومان)

برنج سفید (کیلویی): حدود 33 بات تایلند (معادل 5,148 تومان)

جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 87 بات تایلند (معادل 13,572 تومان)

گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 210 بات تایلند (معادل 32,760 تومان)

تخم مرغ 12 عددی: 49 بات تایلند (معادل 7,644 تومان)

یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 15 بات تایلند (معادل 2,340 تومان)

میوه و سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: حدود 54 بات تایلند (معادل 8,424 تومان)

پیاز: حدود 38.50 بات تایلند (معادل 6,006 تومان)

سیب زمینی: حدود 32.5 بات تایلند (معادل 5,070 تومان)

کاهو: حدود 27.5 بات تایلند (معادل 4,290 تومان)

سیب: حدود 90 بات تایلند (معادل 14,040 تومان)

موز: حدود 32.5 بات تایلند (معادل 5,070 تومان)

پرتقال: حدود 80 بات تایلند (معادل 12,480 تومان)

هزینه های تفریح در سامویی

همان طور که تا به حال متوجه شده اید سامویی به دلیل سواحل و طبیعتش شهرت یافته است. در این جا با هزینه برخی از بهترین جاذبه ها و پرطرفدارترین تورهای این جزیره آشنا می شویم:

1) تورهای غواصی و شنا: بسته به شرکت و بسته انتخابی بین 2000 بات تایلند (معادل 312,000 تومان) تا 18000 بات تایلند (معادل 2,808,000 تومان)

2) تورهای قایق و کشتی: بسته به نوع قایق و مدت زمان بین 1300 بات تایلند (معادل 202,800 تومان) تا 33000 بات تایلند (معادل 5,148,000 تومان)

3) پارک سافاری ناموانگ (Namuang safari park): بین 700 بات تایلند (معادل 109,200 تومان) تا 1950 بات تایلند (معادل 304,200 تومان)

4) جت اسکی سواری: بسته به قایق و زمان بین 1200 بات تایلند (معادل 187,200 تومان) تا 4000 بات تایلند (معادل 624,000 تومان)

5) اسکی روی آب: بسته به زمان بین 1500 بات تایلند (معادل 234,000 تومان) تا 2500 بات تایلند (معادل 390,000 تومان)

6) فلای بورد: بسته به زمان بین 2000 بات تایلند (معادل 312,000 تومان) تا 3500 بات تایلند (معادل 546,000 تومان)

7) قایق های موزی یا تفریحی: بسته به زمان بین 1000 بات تایلند (معادل 156,000 تومان) تا 2000 بات تایلند (معادل 312,000 تومان)

8) تورهای فیل سواری: بسته به زمان بین 700 بات تایلند (معادل 109,200 تومان) تا 1200 بات تایلند (معادل 187,200 تومان)

9) آکواریوم سامویی و باغ وحش تایگر: بین 750 بات تایلند (معادل 117,000 تومان) تا 2400 بات تایلند (معادل 374,400 تومان)

10) ورودی باغ مخفی بودا (Secret Buddha Garden): برابر با 80 بات تایلند (معادل 12,480 تومان)

5- هزینه‌های سوغاتی و پوشاک در سامویی

کشور تایلند سوغات و صنایع دستی مختلفی دارد که از آن جمله می توان به مواردی چون لباس محلی، کوسن های مثلثی، روغن و عطر، ابریشم، ظرف برنج، فانوس تایلندی، چتر تایلندی، مجسمه های سرامیکی، کنده کاری های چوبی، دکور خانه، کیف دستی، ادویه و ترشیجات، انواع جواهر و ... اشاره کرد.

معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه مشخصی را ارایه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند. برای آن که بتوانید در خرید سوغاتی خود در بازارهای محلی موفق تر عمل کنید، پیشنهاد می شود این مقاله آموزشی را بخوانید:

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند سامویی درحدود 25 تا 50 درصد ارزان تر از موارد مشابه در شهر تهران است.

هزینه یک شلوار جین برند حدود 1500 بات تایلند (معادل 234,000 تومان)

یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام حدود 900 بات تایلند (معادل 140,400 تومان)

یک جفت کفش نایک حدود 1700 بات تایلند (معادل 265,200 تومان)

یک جفت کفش چرم مردانه حدود 1100 بات تایلند (معادل 171,600 تومان)

6- هزینه سرویس موبایل در تایلند

نرخ مکالمه موبایلی در کشور تایلند به نسبت ایران تنها کمی بیشتر بوده و هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای تلفن همراه تایلند در حدود 1 بات تایلند (معادل 156 تومان) است. بنابراین اگر در طی سفرتان قرار است مکالمه زیادی داشته باشید، استفاده از سیمکارت های این کشور توصیه می شود.

خوب است بدانید در کشور تایلند چندین اپراتور تلفن همراه وجود دارد که سه تا از مهم ترین آن ها عبارت اند از ای آی اس (AIS)، دی تی ای سی (dtac) و ترو موو (True Move). هزینه های این سه سیمکارت مشابه یک دیگر بوده، اما بیشترین سهم سیمکارت های تایلندی متعلق به آی ای اس است.

اگر به هر دلیلی خواستید از سیمکارت های ایرانی خود استفاده کنید، بهتر است از هزینه رومینگ این سیمکارت ها اطلاع داشته باشید.

++ هزینه های زیر برای هر یک دقیقه و به تومان ارائه شده اند.

نوع ارتباطهمراه اول با DTAC, AISایرانسل با AISایرانسل با True Move, PLCرایتل با True Move
مکالمه داخلی2,7002,00010,0002,110
مکالمه با ایران8,3002,00010,0009,770
دریافت مکالمه2,8002,0004,0001,710
ارسال پیامک1,5001,0002,0001,470
اینترنت (هر مگابایت)1,50044,03245,000

امنیت در طی سفر به سامویی

خوب است بدانید که کشور تایلند از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 125 دنیا جای دارد و به این ترتیب در رده بالاتری از کشورهایی چون آفریقای جنوبی، زیمباوه، عربستان، ایران و آذربایجان قرار گرفته است. با این حال از آن جا که امنیت موضوعی نسبی است و تنها با بررسی شاخص امنیت نمی توان به تصور دقیق تری از میزان امنیت یک منطقه و یا شهر دست یافت، خوب است به طور خاص سامویی را مورد بررسی قرار دهیم.

هنگامی که آمار و ارقام این جزیره تایلندی را بررسی می کنیم و در کنار کلان شهری چون تهران می گذاریم، خواهیم دید که از امنیت بیشتری برخوردار است. این موضوع می تواند به توریستی بودن و وسعت کم جزیره سامویی برگردد که طبیعتا برقراری امنیت را راحت تر می سازد.

در هر حال هنگامی که در مقصدی، تازه وارد هستید، نیاز است نکات ایمنی را رعایت کنید. لوازم و اشیا قیمتی خود را در معرض دید قرار ندهید و از امن بودن جای پاسپورت و پول های خود مطمین شوید. شب ها تا دیر وقت تنهایی بیرون نمانید و اگر دیرهنگام احتیاج داشتید بیرون بروید از تاکسی استفاده کنید.

بهترین فصل سفر به سامویی

جزیره سامویی مانند باقی بخش های کشور تایلند اقلیمی گرمسیری دارد و بنابراین آب و هوای آن میان شرایط گرم و شرجی و بارانی متغیر است. باید بدانید در این جزیره خبری از تابستان های داغ و زمستان های برفی و سرد نیست و تنها سه نوع وضعیت آب و هوایی در سامویی دیده می شود. فصل بارانی، فصل خنک و فصل گرم.

فصل بارانی: می تا دسامبر (اردیبهشت تا آذر): خرداد تا آذر زمانی است که اغلب مردم دلشان نمی خواهد آن را برای سفر به جزیره سامویی انتخاب کنند، چرا که فصل بارش های موسمی و توفان های سیلابی جزیره آغاز می شود. البته باز هم دلایلی وجود دارد که بخواهید در این ماه ها به سامویی بروید و آن چیزی نیست جز صرفه جویی در هزینه ها. از آن جا که گردشگران بسیار کمی در این زمان به سامویی می روند، طبیعتا هزینه های اقامت و تفریح تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

فصل خنک: دسامبر تا فوریه (آذر تا بهمن): بدون شک بهترین زمان برای سفر و گشت و گذار در جزیره سامویی، میان ماه های آذر تا خرداد است. در این بازه دمای هوا خنک تر از سایر اوقات است و همچنین خبری از باران های موسمی نیست.

فصل گرم: فوریه تا می (بهمن تا اردیبهشت): گرم ترین روزهای سال سامویی را در طی این ماه ها خواهید دید. میانگین دمای این روزها گاه تا 35 و 36 درجه هم بالا می آید. البته با این حال باز هم بسیاری از گردشگران با این میزان گرما مشکلی ندارند و هنوز هم سامویی در این بخش از سال محبوب و مورد توجه باقی می ماند.

بنابراین بهترین زمان سفر به سامویی در طی ماه های آذر تا اردیبهشت و در واقع فصل خنک و گرم این جزیره است.

انتشار: 11 بهمن 1396 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 44

به "سفر به سامویی و هزینه هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سامویی و هزینه هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید