فرهنگ مردم تایلند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تایلند یکی از زیباترین کشورهای قاره آسیا است و مردمی همیشه لبخند بر لب دارد. برای این که بیشتر با فرهنگ این مردم خونگرم آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم با تور تایلند همراه شوید.

فرهنگ مردم تایلند

قبایل کوهستانی تایلند

بر فراز کوه‌های شهر چیانگ مای و مرز میانمار، سنتی‌ترین قبایل تایلند، قبیله «کارن» (Karen) را خواهید دید. این مردم قرن‌ها است که در قله‌های جنگلی رشته کوه شان زندگی کرده و اصالت آنها از نظر تاریخی به میانمار می‌رسد. امروزه این اقوام به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ شمال تایلند به شمار می‌روند و گردشگران تور تایلند بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند. یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات تور تایلند، دیدن مردم کارن با گردن‌های درازشان است که با پوشیدن رینگ‌های برنجی، گردن‌های خود را کشیده‌تر می‌کنند.

راهب‌ های تایلندی

بیش از 90 درصد مردم کشور تایلند به آیین بودایی اعتقاد دارند، پس جای تعجب ندارد که رتبه‌های مذهبی در این کشور بسیار مورد احترام باشند. تایلندی‌ها به اندازه‌ای برای راهب‌ها احترام قائلند که در محیط عمومی از تماس فیزیکی با آنها اجتناب کرده و در اتوبوس جای خود را به آنها می‌دهند. از آنجا که راهب‌ها را به عنوان افراد مقدس می‌دانند، پس گردشگران نیز باید این موضوع را مد نظر قرار داده و این جزییات فرهنگ تایلند را رعایت کنند. در تور تایلند با راهب‌های زیادی روبرو خواهید شد.

موی تای

موی تای (Muay Thai) مانند لیگ برتر تایلند به حساب می‌آید. رینگ بوکس و مراکز آموزشی در اقصی نقاط این کشور و در گوشه و کنار خیابان‌های بانکوک پیدا می‌شود. حتماً از شما دعوت می‌کنند به تماشای مسابقات بروید، تازه آن وقت شاهد شور و شوق وصف نشدنی این رشته ورزشی در تور تایلند خواهید بود. در برخی از افسانه‌ها آمده سربازان پادشاهی آیوتایا که دستگیر می‌شدند مجبور بودند با دشمنان برمه‌ای خود مبازره کنند تا آزاد شوند؛ پس به راحتی می‌توان فهمید چرا موی تای به عنوان بخش مهمی از فرهنگ تایلند شناخته شده‌اند.

منبع: blog.lbwtravel.com
انتشار: 6 دی 1396 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 39

به "فرهنگ مردم تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید