اتحادیه اروپا به گام سوم ایران در برجام واکنش نشان داد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مایا کوسیانچیچ سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اجرای گام سوم کاهش تعهدات ایران در توافق برجام بیان کرد که تعهدات اتحادیه اروپا در توافق هسته ای به پایبندی کامل ایران وابسته است.

اتحادیه اروپا به گام سوم ایران در برجام واکنش نشان داد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

کوسیانچیچ در عین حال تاکید نموده که ارزیابی های اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته ای ایران بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد و اتکای اتحادیه اروپا به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، اروپا را قادر ساخته تا فعالیت های ایران را تحت نظارت قرار دهد.

به گفته سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا، آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش کلیدی در نظارت و راستی آزمایی بر تعهدات هسته ای ایران در برجام دارد.

کوسیانچیچ همچنین درباره نامه وزیرخارجه ایران به موگرینی در ارتباط با اجرای گام سوم کاهش تعهدات در برجام گفت: ما با نگرانی زیاد درباره تصمیمی که در این نامه ایران اعلام نموده می نگریم و به ایران توصیه می کنیم که تمامی فعالیت های خود را که با تعهداتش تطابق ندارد بازگرداند و از هرگونه اقدامی که اجرای کامل توافق هسته ای را تضعیف می نماید خودداری کند.

این مقام دیپلماتیک اتحادیه اروپا همچنین گفت که روند پرداختی های سازو کار اقتصادی اروپایی ها با ایران موسوم به اینستکس شروع شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه گفت که گام سوم کاهش تعهدات هسته ای اجرایی می گردد.

گام سوم اعلام شده از سوی ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی در واکنش به عدم پای بندی طرف های اروپایی برجام برای عملی شدن تعهدات خود در این توافق صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 524

به "اتحادیه اروپا به گام سوم ایران در برجام واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به گام سوم ایران در برجام واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید