اتحاد نظامیان جمهوریخواه علیه ترامپ

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گروه دنیا، بیش از 70 مقام عالیرتبه جمهوریخواه امنیت ملی امریکا، با امضای توماری علیه دونالد ترامپ، او را رئیس جمهوری نامناسب برای کشورشان خوانده و از رقیبش حمایت کردند.به گزارش نیویورک تایمز، این نامه ساعاتی پس از اینکه، جو بایدن به عنوان نامزد منتخب دموکرات ها در آخرین روز همایش چهار روزه سخنرانی کرد، منتشر شد.

اتحاد نظامیان جمهوریخواه علیه ترامپ

درست 4 سال قبل نیز حدود 50 تن از افسران امنیتی جمهوریخواهان علیه دونالد ترامپ تومار امضا کردند چراکه معتقد بودند او بی ملاحظه ترین رئیس جمهوری تاریخ امریکا خواهد شد. اما زمان به آنها ثابت کرد که شرایط به مراتب بدتر از تصور آنها پیش رفته و در این مقطع چاره ای جز تبلیغات برای رقیب وجود ندارد.

اریک ادلمان، از مقامات ارشد وزارت کشور در زمان جورج دبلیو بوش که همچنان پس از 4 سال روی خواسته اش برای حذف ترامپ از گردونه رقابت انتخاباتی تأکید دارد، معتقد است: تفاوت این نامه با نامه 4 سال قبل این است که آن نامه براساس پیش بینی آینده موهوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود و افراد زیادی تمایل به امضای آن نداشتند اما این بار شرایط فرق نموده است و همه با دیدن عملکرد رئیس جمهوری ضد او بلند شده اند. در بخشی از این نامه آمده است: گرچه بعضی از ما صندلی سیاسی مان با جو بایدن و طرفدارانش همسو نیست اما وقت آن رسیده که اختلافات سیاسی را به زمان دیگری موکول کنیم. در حال حاضر لازم است مانع از تداوم توهین های ترامپ به ارزش ها و سازمان های ملی مان شویم تا بنیان اخلاقی دموکراسی مان را حفظ کنیم.

در میان نام هایی که پای نامه علیه ترامپ را امضا نموده است بسیاری از مقامات امنیتی از زمان ریگان گرفته تا بوش پسر دیده می گردد. در این لیست که نام هایی مانند جان نگروپونته؛ مأمور امنیت ملی سابق امریکا و ژنرال مایکل هایدن - رئیس سابق آژانس اطلاعاتی امریکا و یکی از آژانس های امنیت ملی که در هر دو دوره جمهوریخواهان و دموکرات ها فعالیت داشته - دیده می گردد، جای نام مقاماتی که در این چهار سال اخیر مورد خشم ترامپ قرار گرفتند مانند رکس تیلرسون، جیم ماتیس، جان کلی و مک مستر همچنان خالی است. جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ نیز گفته است هرگز به ترامپ رأی نمی دهد اما رأی او از میان دموکرات ها نیز نخواهد بود و یک جمهوریخواه محافظه کار را انتخاب خواهد نمود.

دردسر اقتصادیاتی ترامپ

دونالد ترامپ که امیدوار به رأی دادگاه استیناف برای محفوظ نگه داشتن اظهارنامه اقتصادیاتی اش بود، با وجود همه تقلاهایش نتوانست از این حکم رهایی یابد و کمتر از 10 روز دیگر وکلای او باید در برابر قضات جوابگوی جرایم اقتصادیاتی اش باشد. به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ در اقدامی بی سابقه و خلاف قانون از تابستان 2015 که رسماً از او خواسته شد، اظهارنامه اقتصادیاتی اش را ارائه دهد، از این کار خودداری کرد و حالا با حکم دادگاه استیناف، وکلای او باید علاوه بر آن، همه سوابق اقتصادی شرکت های وابسته به ترامپ، سازمان ترامپ و دیگر شرکت های مرتبط با نهادهای زیرمجموعه تحت نام رئیس جمهوری امریکا را نیز به دادگاه بدهند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1370

به "اتحاد نظامیان جمهوریخواه علیه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد نظامیان جمهوریخواه علیه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید