احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یکی از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان با اشاره به روند آهسته انتقال اطلاعات دستگاه های بیومتریک به بانک اطلاعات مرکزی گفت که امکان تاخیر در اعلام نتایج انتخابات وجود دارد.

احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولانا عبدالله عضو کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم مهر ماه تاکنون تنها اطلاعات ابتدایی 2400 دستگاه بیومتریک و اطلاعات نهایی 14 هزار دستگاه به بانک اطلاعات مرکزی کمیسیون انتقال یافته است.

انتقال این اطلاعات باید یک روز پس از برگزاری انتخابات انجام می شد اما اکنون با وجود گذشت 11 روز از زمان انتخابات هنوز انتقال همه این اطلاعات صورت نگرفته است.

عبدالله با اشاره به روند آهسته انتقال اطلاعات افزود که اگر کار به همین صورت ادامه یابد اعلام نتایج انتخابات بر اساس زمانبندی از پیش اعلام شده امکانپذیر نیست.

حبیب الرحمان ننگ رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان دلیل این مشکل را آهستگی سرعت اینترنت بیان نمود.

به گزارش طلوع نیوز، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات اما با تاکید بر اعلام نتایج در زمان تعیین شده گفت: مسائل فنی وجود دارد و سرعت اینترنت نیز گاهی خوب و گاهی کُند است، اما ما متعهد هستیم که نتایج انتخابات در بیست و هفتم مهر اعلام شود.

گفتنی است که روز یکشنبه نیز کمیسیون انتخابات بیان نمود که برخی از دستگاه های بیومتریک ناپدید شده و کارت حافظه برخی از دیگر دستگاه ها نیز توسط افراد قدرتمند از این سامانه ها خارج شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 613

به "احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید