ادامه اعتراض به خاتمه جنگ قره باغ در پایتخت ارمنستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اعتراض مخالفان توافقنامه سه جانبه آتش بس در قره باغ که خواهان برکناری نخست وزیر هستند، روز پنج شنبه همچنان در ایروان ادامه داشت و در جریان آن، نیروهای پلیس بیش از 60 نفر را بازداشت کردند.

ادامه اعتراض به خاتمه جنگ قره باغ در پایتخت ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، بیش از 60 نفر در تجمع روز پنجشنبه مخالفان در میدان آزادی شهر ایروان، پایتخت ارمنستان بازداشت شدند. دفتر مطبوعاتی اداره نیروهای انتظامی ارمنستان تأیید کرد که در طول روز 62 نفر از شرکت نمایندگان در این تجمع، به مراکز پلیس منتقل شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مخالفان توافقنامه سه جانبه آتش بس امضا شده در قره باغ، که تعداد آنها به چند هزار نفر می رسید، در مقابل سالن اپرا در مرکز ایروان جمع شده بودند که نیروهای پلیس پایتخت دستگیری گسترده شرکت نمایندگان در این تجمع را شروع کرد.

عده ای از معترضین در ایروان هم در مقابل ساختمان سرویس امنیت ملی جمع شدند. آنها قصد دارند از مقامات خواهان ایجاد کمیته ای برای نجات میهن ، استعفای نخست وزیر ارمنستان و همچنین نجات زمین های فروخته شده توسط خائن شوند.

در عین حال، طی روز گذشته (پنجشنبه) بعضی سیاستمداران مخالف که به دلیل سازماندهی تظاهرات در ایروان بازداشت شده بودند، با تصمیم دادگاه آزاد شدند.

چند روزی است که اعتراضات در پایتخت ارمنستان ادامه دارد. مخالفان خواهان استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هستند که توافق نامه مربوط به خاتمه دادن به جنگ در قره باغ کوهستانی را امضاء کرد.

پاشینیان، اوایل روز پنجشنبه در سخنانی خطاب به ملت ارمنستان شرح داد که چرا این توافقنامه را امضا نموده است. وی گفت که این کار را برای نجات جان نیروهای نظامی کشور انجام داده است. به گفته نخست وزیر، این سند به معنای حل و فصل نهایی درگیری قره باغ نیست، بلکه فقط خاتمه خونریزی در منطقه است.

شورش و اعتراضات در پایتخت ارمنستان از شب 10 نوامبر (20 آبان ماه)، پس از آنکه پاشینیان، به همراه روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در مورد آتش بس در قره باغ و انتقال تعدادی از مناطق آن به طرف آذربایجانی، شروع شد. بسیاری در ارمنستان این اقدام را به عنوان تصمیمی غیرمنطقی و تسلیم شدن این کشور و خیانت به مردم ارامنه تلقی می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1441

به "ادامه اعتراض به خاتمه جنگ قره باغ در پایتخت ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراض به خاتمه جنگ قره باغ در پایتخت ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید