ادامه عملیات بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان با هماهنگی تمامی صاحب نظران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله کمک روز 12 آبان ماه، با اعلام این مطلب گفت: ساختار تزیینات گنبد مسجد شیخ لطف الله با سایر گنبدهای اصفهان دارای تفاوت های جدی است، لذا اهمیت این مسجد تاریخی از یک سو و ساختار متفاوت تزیینات گنبد آن از سوی دیگر می طلبد تا در اجرای هرگونه عملیات بازسازی در این مسجد دقت بیشتری اعمال گردد.

ادامه عملیات بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان با هماهنگی تمامی صاحب نظران

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: پس از ایجاد پرسش های در مورد چگونگی بازسازی یک ترک از گنبد مسجد، نشستی با حضور متخصصان داخل استان و همچنین با حضور متخصصان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار و این صاحب نظران بازسازی این بخش از گنبد را تایید کردند.

اله کمک تاکید نمود: با توجه به حساسیت های موجود بر روی این گنبد، ادامه عملیات بازسازی، با حساست بیشتر و با هماهنگی تمامی صاحب نظران و با تشکیل یک گروه مشورتی انجام می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به نیازهای اقتصادی به منظور ادامه عملیات بازسازی این گنبد توضیح داد: متاسفانه کاشی های گنبد مسجد شیخ لطف الله از شرایط مناسبی برخوردار نیست، لذا با هماهنگی استاندار، نمایندگان مردم اصفهان و سازمان برنامه و بودجه، نیازهای اقتصادی را برآورده نموده و در انتظار تخصیص 30 میلیارد ریال به منظور ادامه عملیات بازسازی گنبد این مسجد زیبا و با شکوه هستیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1419

به "ادامه عملیات بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان با هماهنگی تمامی صاحب نظران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه عملیات بازسازی گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان با هماهنگی تمامی صاحب نظران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید