ادعا های وزیرخارجه سعودی علیه ایران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فیصل بن عبدالله در تبادل نظر با خبرگزاری سعودی واس ادعا های تکراری خود را به بهانه سفر شیخ مشعل احمد جابر الصباح ولیعهد کویت به عربستان - که دیروز (سه شنبه) انجام شد - مطرح نموده است.

ادعا های وزیرخارجه سعودی علیه ایران

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه سعودی مدعی شد که امیدوار است هماهنگی مشترک کویت و عربستان با دولت جدید آمریکا در مقابل تهدید های ایران در منطقه و اعمال مجازات های مالی و تحریم تسلیحاتی این کشور در مقدمه پیامد های یاد شده شکل گیرد.

عربستان سعودی درحالی از بی ثباتی و امنیت منطقه ابراز نگرانی می نماید که این کشور در 6 سال گذشته جنایات بی شماری را علیه مردم بی دفاع یمن مرتکب شده است.

تجاوز وحشیانه نیرو های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن سبب شده تا نیرو های مسلح و کمیته های مردمی این کشور با راهنمایی جنبش انصارالله به پیروزی های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راه حل هایی از جمله ارائه پیشنهاد ها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن ها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

نهاد های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار ها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

عربستان همچنان از متهمان حمایت از تروریسم در عراق و سوریه است و هزاران شهروند سعودی همچنان به جرم عضویت در گروه های تروریستی و عملیات ترور علیه شهروندان و تاسیسات این دو کشور در زندان های عراق و سوریه محبوس هستند.

دکتر علی المؤمن یک کارشناس و تحلیلگر عراقی این هفته با ارائه آماری تکان دهنده گفت که عربستان با حمایت دولتی از تروریسم و اعزام گروه های تکفیری به عراق در کشتار 50 هزار شهروند این کشور دست داشته است. وی گفته که به همین دلیل دولت عراق باید ده ها میلیارد دلار از عربستان طلب خسارت کند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1851

به "ادعا های وزیرخارجه سعودی علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعا های وزیرخارجه سعودی علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید