اروپا به تعهداتش در قبال توافق هسته ای عمل نکرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اظهار داشت: توافق هسته ای یک اقدام دیپلماتیک بود و ما به آن افتخار می کنیم. ما بعد از اینکه دولت ترامپ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد کوشش کردیم آن را حفظ کنیم! ایران تا زمانی که ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد، به تعهداتش در برجام پایبند بود و این پایبندی را برای مدت طولانی هم ادامه داد.

اروپا به تعهداتش در قبال توافق هسته ای عمل نکرد

با ما سفر کنید و با تورهای نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی پیرامون انفعال اروپا در مورد عمل به تعهدات خود ذیل برجام نیز توضیح داد: ما تعهدات مالی مان را اجرا نکردیم. این مسئله ساده ای نیست. ایران درباره محقق نشدن برطرف تحریم ها گلایه داشت. ما کوشش کردیم به وسیله اینستکس تجارت مشروع (با ایران) را برقرار کنیم؛ اما نتیجه چندان بزرگی حاصل نشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره ادامه داد: توافق هسته ای را باید به جهت صحیح خود بازگردانیم و میان طرف های مختلف اعتماد ایجاد کنیم؛ البته بازگرداندن برجام به جهت صحیح خود سخت است، اما باید گام به گام پیش برویم.

جوزف بورل در پاسخ به سئوالی درباره تبادل نظر با ایران پیرامون مسائل منطقه ای و موشکی گفت: شاید مسائل دیگری هست که باید مد نظر قرار بگیرند؛ اما همه چیز را نباید با هم عنوان نمود، چون در این صورت، فرایند (مذاکرات) مسدود می گردد.

این مقام اروپایی در ارتباط با روسیه نیز گفت: به زودی بعضی شخصیت های روسی را به فهرست تحریم های اروپایی اضافه خواهیم کرد. آمریکا از اتحادیه اروپا خواسته است تا مواضع خود در مورد مسکو را با این کشور هماهنگ کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1670

به "اروپا به تعهداتش در قبال توافق هسته ای عمل نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا به تعهداتش در قبال توافق هسته ای عمل نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید