استاندار عراقی: طرف هایی ناشناس به تظاهرات ناصریه حمله کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، استاندار ذی قار عراق با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی طبق دستور العمل به هیچ از وجه از سلاح برای برخورد با اغتشاشات ناصریه استفاده نکردند، گفت که طرف هایی ناشناس تظاهرات کنندگان را هدف گرفته بودند.

استاندار عراقی: طرف هایی ناشناس به تظاهرات ناصریه حمله کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل الدخیلی استاندار ذی قار عراق گفت، طرف هایی ناشناس به معترضان در تظاهرات دیروز این استان شلیک کرده اند و کمیته های حقیقت یاب به دنبال شناسایی آنها هستند.

الدخیلی در گفت وگو با شبکه خبری السومریه گفت: دیروز روز سختی برای مردم استان ذی قار بود. تظاهرات در مکانی مشخص و تحت حفاظت نیروهای امنیتی شروع شد. نیروهای امنیتی هم از طریق مکتوبات رسمی و تماس های مستقیم دستور گرفته بودند که از هیچ نوع خشونتی علیه معترضان استفاده نکنند.

وی توضیح داد: صبح دیروز برخوردهایی بین نیروهای امنیتی و گروهی از تظاهرات کنندگان در نزدیکی اداره آموزش و پرورش رخ داد. اطلاعات نادرستی درباره تصمیم نیروهای امنیتی برای حمله به این محل تجمع وجود داشت، اما ما به تظاهرات کنندگان اطمینان خاطر دادیم که اطلاعاتی که به آنها رسیده نادرست و گمراه کننده است.

استاندار ذی قار گفت: پس از آن معترضان به سمت میدان الحبوبی حرکت کرده و شروع کردند با سنگ به نیروهای امنیتی حمله کردند و این زد و خوردها تا هشت و نیم دیشب ادامه داشت و کاملا روشن بود که نیروهای امنیتی در عدم استفاده از سلاح طبق دستورات عمل کرده اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از کشته شدن چهار نفر و مجروح شدن 130 نفر از تظاهرات کنندگان و بازداشت 34 نفر دیگر در تظاهرات شب گذشته در استان ذی قار خبر داد.

در این بیانیه آمده است: این درگیری ها در نزدیکی چند اداره دولتی و در برخورد نیروهای امنیتی با اعتصاب کنندگان در آنجا رخ داد و تلفات هم در میان معترضان و هم نیروهای امنیتی بوده است.

کمیساریای حقوق بشر عراق ضمن محکوم کردن هر گونه خشونت و استفاده نادرست از گاز اشک آور و بمب های صوتی و سنگ از جانب دو طرف از تظاهرات کنندگان خواست که در همکاری با نیروهای امنیتی به بازگشت آرامش و برقراری نظم و ازسرگیری فعالیت ادارات و مدارس و دانشگاه ها به منظور تقدیم خدمات انسانی به شهروندان کمک کنند.

بیشتر استان های جنوبی عراق از روز 25 اکتبر، برای بهبود خدمات دولتی و کاهش بیکاری و فساد، شاهد اعتراض خیابانی و تظاهرات مردمی است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 715

به "استاندار عراقی: طرف هایی ناشناس به تظاهرات ناصریه حمله کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار عراقی: طرف هایی ناشناس به تظاهرات ناصریه حمله کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید