استقبال تایلند از لغو توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون نخست وزیر تایلند امروز (پنجشنبه) اعلام نمود، معتقد است امتناع بالقوه آمریکا از تایید توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک به نفع تایلند خواهد بود.

استقبال تایلند از لغو توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون نخست وزیر تایلند گفت: اگر این توافقنامه اجرا گردد باعث مسائل صادراتی بسیاری برای کشورهایی که جزء توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک نیستند می گردد. در نتیجه ما معتقدیم که عدم اجرای این توافقنامه به نفع تایلند خواهد بود.

وی اضافه کرد: تحقق شروط توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک به ویژه در حوزه صنعت داروسازی و کشاورزی بسیار مشکل است و خطرات بسیاری را برای کسب و کارهای کوچک تایلند در این حوزه ها به وجود می آورد. با این حال اگر آمریکا این توافقنامه را تایید کند تایلند تمایل دارد بخشی از آن گردد.

شراکت ترنس-پسیفیک(TPP) یک پیمان سرمایه گذاری و مقررات گذاری منطقه ای است و تا سال 2014، دوازده کشور در سرتاسر منطقهٔ آسیا-اقیانوسیه در آن فعال بوده اند. استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا و ویتنام اعضای این پیمان هستند.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شانس تایید این توافقنامه به صفر نزدیک شده است چرا که ترامپ بارها توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک را یک فاجعه دانسته و متعهد شده توافقات تجاری آمریکا را مجددا آنالیز می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 607

به "استقبال تایلند از لغو توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تایلند از لغو توافقنامه شراکت ترنس - پسفیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید