تور قطر: امیر قطر وارد عربستان شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای شرکت در چهل و دومین نشست شورای همکاری خلیج فارس وارد ریاض شد.

تور قطر: امیر قطر وارد عربستان شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرگزاری قطر گزارش داد: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر عصر امروز وارد شهر ریاض عربستان شد.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و نیز نایف الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس و بعضی مقامات عالی رتبه از امیر قطر استقبال کردند.

لازم به ذکر است که ریاض مرکز عربستان امروز، سه شنبه (14 دسامبر) میزبان چهل و دومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت همکاری های مشترک است.

بر اساس این گزارش، این نشست اولین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس بعد از نشست العلا است که شاهد آشتی و برقراری مجدد روابط طبیعی میان عربستان و بحرین و امارات با قطر بود.

اسکای نیوز گفت که در این نشست یکپارچگی مالی و نظام دفاعی و امنیتی مشترک و سیاست خارجی یکپارچه میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس آنالیز خواهد شد.

نایف الحجرف، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، گفت که این شورا در پی تحقق آمال شهروندان کشورهای عضو است.

نشست مقدماتی اعضای شورا در سطح وزرای خارجه در دبیرخانه شورا در ریاض روز دوشنبه برگزار گردید.

لازم به ذکر است که روز گذشته خبرگزاری رسمی کویت گزارش داده بود: ریاست هیات کویتی را در چهل و دومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس شیخ مشعل الاحمد الجابر ولیعهد کویت برعهده خواهد داشت و شیخ نواف الاحمد الجابر امیر کویت در آن مشارکت نخواهد نمود.

خبرگزاری عمان هم گزارش داده بود: سلطان هیثم ریاست کشورش را در نشست 42 شورای همکاری خلیج فارس برعهده نخواهد داشت و فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر عمان در این نشست مشارکت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2106

به "تور قطر: امیر قطر وارد عربستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: امیر قطر وارد عربستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید