انتقاد فرماندار کرمان از نگهداری سگ در آپارتمان ها

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فرماندار شهرستان کرمان گفت: وجود سگها در کرمان به جز مسائل بهداشتی، مسائل فرهنگی نیز ایجاد نموده و در خانه ها نیز سگ نگهداری می نمایند که مسائل زیادی را برای همسایگان در آپارتمان ها ایجاد نموده است.

انتقاد فرماندار کرمان از نگهداری سگ در آپارتمان ها

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، علی بابایی امروز در جلسه ستاد ساماندهی سگهای بلاصاحب شهرستان کرمان گفت: وجود همه موجودات به اندازه لازم خلقت، احتیاج بشر است و در آن شکی نیست اما امروز توازن وجود سگها در جامعه به هم خورده و تعداد آنها رو به افزایش است.

فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی برای کنترل سگهای بلاصاحب در کرمان ضروری است گفت: امروز بحث بهداشت و سلامت مردم در خطر است و در این زمینه همه دستگاه های متولی باید به وظایف خود عمل نمایند.

وی با بیان اینکه باید در کوتاه مدت مردم را از گرفتاری وجود سگها در سطح معابر رها کرد اضافه نمود: وجود سگها در کرمان به جز مسائل بهداشتی، مسائل فرهنگی نیز ایجاد نموده و در خانه ها نیز سگ نگهداری می نمایند که مسائل زیادی را برای همسایگان در آپارتمان ها ایجاد نموده است.

بابایی با اشاره به اینکه جمع آوری سگها با امکانات موجود جوابگو نیست و عملا شهرداری نمی تواند زنده گیری کند خاطر نشان کرد: فرمانداری نقش هماهنگی و ستادی را دارد و جای تاسف دارد که برخی از دستگاه های متولی در این جلسه شرکت نکردند و در صورت عدم همکاری نام این دستگاه ها به مردم اطلاع رسانی می گردد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها متولی جمع آوری سگهای بلاصاحب و ولگرد از سطح شهر و معابر عمومی هستند گفت: دامپزشکی موظف است سگهایی که فعلا در محل سایت نگهداری می شوند را از نظر سالم بودن و یا نبودن اعلام نظر کند و نتیجه در جلسه بعد اعلام گردد.

فرماندار شهرستان کرمان با بیان اینکه دامپزشکی مسئول شناسایی سگهای بیمار و معیوب است تا نسبت به حذف آنها اقدام گردد اضافه نمود: شرایط اقتصادی دستگاه ها اجازه نمی دهد که نسبت به زنده گیری و عقیم سازی سگها در این حجم زیاد، کاری گردد لذا باید برای این بحران اجتماعی چاره اندیشی گردد.

موقعیتهای گردشگری اطراف شهر کرمان متاثر از وجود بیش از حد سگها است

محمود رئیسی بخشدار بخش مرکزی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دو سال است که شیوه جدیدی برای برخورد با سگهای ولگرد مطرح شده است گفت: عملا تعداد سگهای ولگرد در روستاها نیز زیاد شده و روستائیان نیز از این بابت شکایت دارند.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل جدید مقابله با سگها عقیم سازی و رهاسازی مطرح است که عملا در کاهش تعداد آنها اثری ندارد و مردم ناراحت هستند گفت: تعداد سگها بیش از حد زیاد شده و باید راه حل دیگری برای کنترل و کاهش آنها داده گردد.

بخشدار بخش مرکزی کرمان با اشاره به اینکه موقعیتهای گردشگری اطراف شهر کرمان نیز درگیر وجود بیش از حد سگها است و وجود این سگها در کاهش گردشگران موثر است اضافه نمود: روزانه تعداد زیادی از مردم با ما تماس می گیرند و از وجود سگها در سطح روستا و شهر شکایت دارند.

وی با بیان اینکه زنده گیری و عقیم سازی سگها نیز با این تعداد هزینه های سرسام آوری دارد که با این اعتبارات ممکن نیست توضیح داد: سگها آرامش و آسایش مردم را به خطر انداختند و مردم صبح ها در پارکها امکان ورزش کردن ندارند.

رئیسی اضافه نمود: قبلا تماس های زیادی در رابطه با زمین خواری در اطراف شهر کرمان داشتیم و مردم ناراضی بودند اما امروز بیشترین تماسهای مردمی و شکایت آنها از وجود سگها است.

ش

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1068

به "انتقاد فرماندار کرمان از نگهداری سگ در آپارتمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فرماندار کرمان از نگهداری سگ در آپارتمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید