بازیکن 15ساله ای که مسی و رونالدو را به چالش کشید ، تحقق رویای دست نیافتنی فوق ستاره ها

به گزارش مجله سفرنامه دبی، لمینه یامال در 15سالگی به موفقیتی رسیده که حتی مسی، کریستیانو یا هالند هم در این سن به آن دست نیافته بودند. بیشتر فوق ستاره ها در این سن وسال در سطح پایه در تیم های کوچک تر بازی می کردند.

بازیکن 15ساله ای که مسی و رونالدو را به چالش کشید ، تحقق رویای دست نیافتنی فوق ستاره ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از مارکا، لمینه یامال چند ماه پیش در تمرینات ژاوی را متحیر کرد و اولین بازی خود را مقابل رئال بتیس انجام داد و به جوان ترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که اولین بازی خود را در لالیگا با پیراهن بارسلونا انجام داده است.

او فقط هفت دقیقه بازی کرد، اما همه را شگفت زده کرد. این جهش در سن 15 سال و 9 ماه و 16روزگی برای او رخ داده است، سنی که اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان حتی جرات رویاپردازی در خصوص بازی در تیم اصلی را هم ندارند.

رافینیا شب گذشته در خصوص هم تیمی جدیدش پس از اولین بازی تاریخی او مقابل بتیس گفت: وقتی 15 ساله بودم در تیم محلی خود بازی می کردم. کاری که او انجام داده باورنکردنی است. بازی او کیفیت بالایی دارد و بسیار به گلزنی نزدیک شده بود. حیف بود، اما مطمئنم که او این کار را خواهد نمود.

اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق فوتبالیست های حرفه ای در این سن هنوز با دوستان خود یا در تیم های کوچک تر جوانان بازی می کردند. بسیاری از آنها حتی جرات نمی کردند از راه فوتبال امرار معاش نمایند.

برای مثال، لیونل مسی در سن 15 سالگی در بارسلونا بود. در حالی که مربیان تیم با نیولز یوث، جوان بااستعداد قرارداد بسته بودند، مسی هنوز در آموزشگاه بازی می کرد.

کریستیانو رونالدو هم در 15 سالگی برای تیم زیر 17 سال اسپورتینگ سی پی بازی می کرد و روبرت لواندوفسکی در یک تیم کوچک لهستانی بازی می کرد.

زلاتان ابراهیموویچ قبلاً مانند ارلینگ هالند که در تیم جوانان باشگاه نروژی برینا بود در رده های جوانان باشگاه سوئدی مالمو نامی برای خود دست و پا می کرد.

کیلیان امباپه به تازگی تیم جوانان آی ان اف کلیرفونتین را با تیم آ اس موناکو عوض نموده بود. و همین را می توان در خصوص نیمار هم گفت که پیش از این در تیم های جوانان سانتوس می درخشید، اما آینده اش هنوز تعیین نبود.

بنابراین، لامین یامال همه موانع را پشت سر گذاشته و تاریخ ساز شده است. او همه دنیا را خیره نموده است.

این ملی پوش نوجوان که در 7 سالگی به لاماسیا آمد، نوشت: رویا به حقیقت پیوست. خوشحالم که می توانم اولین بازی خود را با این پیراهن انجام دهم! از حمایت شما بسیار متشکرم. بیایید به کار خود ادامه دهیم.

این بازیکن جوان که در پست دفاع چپ بازی می کرد، در دقیقه 86 وارد زمین شد و جای یکی دیگر از استعدادهای جوان یعنی گاوی را گرفت.

این بازیکن جوان پیراهن شماره 41 را پوشید و 7 دقیقه بازی کرد، یک بار به سمت دروازه شوت زد، 12 بار توپ را لمس کرد و موفقیت صددرصدی پاس داشت (8 از 8). او تکنیک، شوتزنی، سرعت، دریبل، شجاعت و شخصیت را به نمایش گذاشت. او در 15 سالگی نه تحت تأثیر نیوکمپ نهاده شد و نه از طرف حریف یا بازیکنانی که با آنها در زمین بازی می کرد.

  • اقدام دسته جمعی در اسپانیا برای بازگشت مسی | راه غیرمنتظره پیدا شد
  • بازیکنی که رئال را نابود کرد | حتی مسی هم به این رکورد نرسید
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2418

به "بازیکن 15ساله ای که مسی و رونالدو را به چالش کشید ، تحقق رویای دست نیافتنی فوق ستاره ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازیکن 15ساله ای که مسی و رونالدو را به چالش کشید ، تحقق رویای دست نیافتنی فوق ستاره ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیکن 15ساله ای که مسی و رونالدو را به چالش کشید ، تحقق رویای دست نیافتنی فوق ستاره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید