بایدن: آماده تعامل دوباره درباره برنامه هسته ای ایران هستیم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت آمریکا آماده تعامل دوباره در چارچوب 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران است.

بایدن: آماده تعامل دوباره درباره برنامه هسته ای ایران هستیم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آدینه در سخنرانی گفت که آمریکا بازگشته و ائتلاف دو سوی آتلانتیک بازگشته است.

وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می کرد، اضافه کرد: آمریکا به ائتلاف ناتو متعهد بوده و نمی توانیم اجازه دهیم داعش تجدید قوا کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا در حال آنالیز شرایط نیرو های خود در سراسر جهان است. من دستور توقف خروج نیرو های آمریکا از آلمان را داده ام و آمریکا مصمم به تعامل با متحدان اروپایی خود است.

بایدن در این سخنرانی با اشاره به پیمان ناتو اضافه کرد: دموکراسی می تواند پیروز گردد و باید چنین گردد. حمله به یک طرف، حمله به همه است. آمریکا به ماده 5 پیمان ناتو متعهد است.

وی ادامه داد: پیش بینی من آن است که رقابت با چین سخت خواهد بود و از آن استقبال می کنم.

بایدن در این سخنرانی روسیه را به کوشش برای تضعیف نحوه حکمرانی آمریکا متهم کرد و گفت: روسیه در کوشش است نحوه حکمرانی آمریکا را تضعیف می نماید. او خواهان همکاری با متحدان اروپایی برای مقابله با اقدامات روسیه شد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: چالش های ما با روسیه با چالش هایمان با چین تفاوت دارد، اما همان قدر واقعی است و باید با همدیگر برای چالش درازمدت چین آماده شویم. مهم است مقابل زورگویی مالی چین بایستیم.

وی در بخش از این سخنرانی با اشاره به برنامه هسته ای ایران گفت: ما آماده تعامل دوباره در چارچوب 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران هستیم.

بایدن در ادامه با طرح ادعا هایی علیه ایران گفت: باید با اقدامات بی ثبات کننده ایران در سراسر خاورمیانه مقابله کنیم و در این جهت من با شریکان اروپایی و سایر شریکانمان همکاری نزدیکی خواهم داشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت: چهار سال گذشته، سال های دشواری بودند. اما اروپا و ایالات متحده باید با اعتماد یکبار دیگر رهبری امور را به دست بگیرند. باید با یاری اتحادیه اروپا با چالش ها مقابله نموده و آینده هایمان را تضمین کنیم. می دانم که می توانیم این کار را انجام بدهیم.

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1727

به "بایدن: آماده تعامل دوباره درباره برنامه هسته ای ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: آماده تعامل دوباره درباره برنامه هسته ای ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید