با وجود نقدها، وزیر کشور فرانسه از استعفا خودداری کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، با وجود نقدها شکل گرفته بعد از حمله اخیر یک کارمند شاغل در اداره پلیس پاریس، وزیر کشور فرانسه گفت: از سمتش کناره گیری نمی کند.

با وجود نقدها، وزیر کشور فرانسه از استعفا خودداری کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به دنبال حمله مرگبار هفته گذشته یک کارمند شاغل در اداره پلیس فرانسه به چهار پلیس دیگر در پاریس، اینک وزیر کشور فرانسه با موجی از انتقادها و تقاضا برای استعفا روبرو شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کریستوفر کاستنر وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه با این درخواست ها مخالفت کرد و گفت از سمتش کنار نمی رود.

پنجشنبه گذشته یک فرد مسلح به چاقو که خود از کارکنان اداره پلیس بود، با حمله به اداره پلیس دستکم چهار افسر را به قتل رساند.

میشل ایچ 45 ساله، متخصص فناوری اطلاعات بوده و نشانه های اولیه از حمایت وی از گروه های افراط گرا حکایت دارد.

به نوشته رویترز، وزیر کشور فرانسه یکشنبه به شبکه تلویزیونی اف-1 در این زمینه گفت: بدیهی است که قصوری اتفاق افتاده، زیرا سه مرد و یک زن کشته شدند.

بعضی از همکاران میشل گفته اند که وی در سال 2015 حمله اسلامگرایان به دفتر هفته نامه فکاهی چارلی ابدو که طی آن 12 نفر کشته شدند را جشن گرفت.

وزیر کشور فرانسه در این مورد گفت: اگر در آن موقع تحقیقات عمیق تر و مؤثرتری وجود داشت می توانستیم از این وضعیت اجتناب کنیم.

کاستنر سال گذشته از سوی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به سمت وزیر کشور منصوب شد.

بعضی سیاستمداران مخالف دولت فرانسه بلافاصله پس از وقوع این قتل دولت را متهم کردند که اهمیت کمی به سرنخ های موجود در این زمینه داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 601

به "با وجود نقدها، وزیر کشور فرانسه از استعفا خودداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود نقدها، وزیر کشور فرانسه از استعفا خودداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید