برگزاری مانور دورمیزی لحظه صفر در شهرستان همدان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، حمید عرفی یگانه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مانور دور میزی لحظه صفر در همدان مطرح کرد: در این مانور با اعلام منطقه زلزله فرضی، تیم های پیش رو به محل مشخص گردیده اعزام گردیده و آنالیز های اولیه را انجام دادند.

برگزاری مانور دورمیزی لحظه صفر در شهرستان همدان

وی بزرگی زلزله فرضی را 4.5 در مقیاس ریشتر و زمان آن را 55 دقیقه بامداد بیان کرد و گفت: طبق سناریو و اعلام تیم های ارزیاب و پیش رو، مرکز این زلزله دهستان الوند شرقی اعلام شد که شامل 8 روستا به مرکزیت تفریجان بود.

وی اضافه نمود: با وقوع این زلزله فرضی نیروهای رسمی، قراردادی و پرسنل جمعیت به محل کار خود فرا خوانده شدند و زمان حضور نیروها و نجاتگران ثبت و مورد آنالیز نهاده شد.

عرفی یگانه ادامه داد: در سناریو زلزله فرضی ضمن تماس با دهیاران و مسئولین محلی و آنالیز احتیاجهای اولیه، تیم های عملیاتی 3 نفره تشکیل و به روستاهای زلزله زده اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: میزان تخریب و آسیب روستاهای حادثه دیده توسط تیم پیش رو 60 درصد و 880 خانوار متاثر از زلزله اعلام و تجهیزات و اقلام مورد احتیاج برای زلزله ای با تخریب مذکور و تعداد خانوار آسیب دیده تعیین شد و موجودی انبارهای هلال احمر نیز مورد آنالیز نهاده شد که در مرحله اول ضمن ارسال تجهیزات نجات به منطقه زلزله فرضی، کمبود ها به ستاد استان اعلام شد.

وی با اشاره به تحلیل و آنالیز زلزله فرضی و تشکیل جلسات مختلف، انجام عملیات امداد و نجات و آنالیز توان امدادی شهرستان برای پاسخگویی به زلزله هایی درحد این زلزله فرضی گفت: نقاط ضعف و قوت هلال احمر شهرستان در این مانور تعیین شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 103

به "برگزاری مانور دورمیزی لحظه صفر در شهرستان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور دورمیزی لحظه صفر در شهرستان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید