بی اطلاعی 35 درصد شهروندان ازبکستان از تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، طبق نتایج یک نظرسنجی یک سوم شهروندان ازبکستان از تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در ماه دسامبر سال جاری بی اطلاع هستند.

بی اطلاعی 35 درصد شهروندان ازبکستان از تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، طبق نتایج نظرسنجی مرکز بررسی افکار عمومی ازبکستان با نام اجتماعی فکر یک سوم شهروندان ازبک از انتخابات پارلمانی این کشور که در ماه دسامبر سال جاری برگزار می شود، بی اطلاع هستند.

این نظرسنجی از طریق تماس های تلفنی انجام گرفته است، کارشناسان این مرکز با شهروندان مناطق مختلف این کشور تماس گرفته و در مورد انتخابات آینده از آنها سوال کرده اند.

بر اساس این نظر سنجی معلوم شد که 35 درصد مخاطبان حتی نمی دانند که در ماه دسامبر در ازبکستان انتخابات برای مجلس عالی و نهادهای محلی برگزار می شود.

در این میان جامعه شناسان اظهار داشتند که این نظرسنجی حتی در آغاز تبلیغات انتخاباتی اجرا شده است.

همچنین طبق این نظر سنجی فقط 17 درصد شهروندان از قانون جدید انتخاباتی اطلاع دارند و یک سوم شهروندان ازبکستان هیچ اطلاعی در این زمینه ندارند.

وقتی از مخاطبان در مورد احزاب سیاسی سوال شد آنها بیشتر از حزب دموکراتیک خلق ازبکستان نام بردند. ضمناً فقط 12 درصد شهروندان علاقمند به آشنایی با برنامه احزاب هستند.

با وجود نداشتن آگاهی کامل از انتخابات پارلمانی و وعده های انتخاباتی احزاب، تقریبا 80 درصد شهروندان پای صندوق های رای گیری حاضر می شوند.

20 سپتامبر در ازبکستان فعالیت انتخاباتی برای انتخاب نمایندگان برای مجلس عالی و نهادهای محلی آغاز شده است.

در انتخابات پارلمانی ماه دسامبر 5 حزب سیاسی از جمله حزب دموکراتیک خلق ازبکستان، حزب لیبرال دموکراتیک ازبکستان، حزب دموکراتیک ملی ازبکستان ملی تیکلانیش (رستاخیز ملی)، حزب سوسیال دموکراتیک ازبکستان عدالت و حزب اکولوژی ازبکستان برای کسب 150 صندلی در مجلس عالی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات برای مجلس عالی ازبکستان و نهادهای محلی این کشور روز 22 دسامبر سال 2019 میلادی برگزار می شود.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 663

به "بی اطلاعی 35 درصد شهروندان ازبکستان از تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اطلاعی 35 درصد شهروندان ازبکستان از تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید