تحولات سودان، ورود وزیر خارجه آلمان به خارطوم، ازسرگیری فعالیت بی بی سی با دستور برهان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیرخارجه آلمان به عنوان اولین مقام بلندپایه اروپایی از سال 2011 به این سو بامداد امروز وارد خارطوم شد تا با مقامات سودانی به گفت وگو بنشیند

تحولات سودان، ورود وزیر خارجه آلمان به خارطوم، ازسرگیری فعالیت بی بی سی با دستور برهان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آلمان 3 دهه است که روابط مالی خود را با سودان کاهش داده است، اما با سرنگونی نظام عمرالبشیر و تشکیل دولت مدنی در خارطوم ، آلمان به گروه کشورهای دوست سودان پیوست و عضو فعال این مجموعه شد.

وزیر خارجه آلمان در راس یک هیئت عالیرتبه صبح امروز وارد خارطوم شد تا با مقامات سودانی درباره گسترش روابط مالی و سیاسی به گفت وگو بنشیند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، سرپرست وزارت خارجه سودان در یک نشست مطبوعاتی گفت: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اولین مقام بلندپایه اروپایی است که از سال 2011 تاکنون به سودان سفر نموده است. این دیدار درچارچوب سیاست های آلمان در مورد تقویت اقتصاد و تحقق صلح در سودان انجام شده و برای خارطوم بسیار با اهمیت است.

محمد عبدالله التوم اضافه نمود: آلمان عضو شورای امنیت و مجموعه کشورهای دوست سودان است. این مجموعه یک گروه مالی است که بعداز تغییر نظام خارطوم تشکیل شده است و آلمان در آن نقش مهمی ایفا می نماید.

سفیر آلمان درخارطوم، دیدار ماس از سودان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این سفر وزیر خارجه آلمان با مقامات بلندپایه خارطوم دیدار و درباره گسترش روابط سیاسی و مالی با آنان گفت وگو می نماید.

وی گفت: آلمان به دولت مدنی یاری خواهد نمود تا به مطالبات ملت سودان پاسخ مثبت دهد.

در همین حال معاون سرپرست وزارت خارجه سودان با اشاره به پائین بودن مناسبات مالی این کشور با آلمان طی سه دهه گذشته توضیح داد: برلین سیاست های خود را در این زمینه مورد بازنگری قرار خواهد داد.

از سوی دیگر روزنامه الانتباهه چاپ نوشت: سرلشکر عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی دستور از سرگیری بخش برنامه های رادیوی بی بی سی را در سودان صادر کرد.

به گفته یک مقام مطلع قرار است طی چند روز آینده گروهی از بنگاه خبرپراکنی بی بی سی وارد خارطوم شوند و با مقامات سودانی درباره از سرگیری فعالیت این شبکه انگلیسی به گفت وگو بنشیند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 447

به "تحولات سودان، ورود وزیر خارجه آلمان به خارطوم، ازسرگیری فعالیت بی بی سی با دستور برهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحولات سودان، ورود وزیر خارجه آلمان به خارطوم، ازسرگیری فعالیت بی بی سی با دستور برهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید