ترامپ مصوبه تحریم مقامات چین را امضا می کند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام آگاه در دولت آمریکا روز دوشنبه خبر داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور قصد دارد مصوبه ای را به امضا برساند که به موجب آن، مقامات چینی که ادعا می شود در سرکوب اقلیت مسلمان اویغور در استان سین کیانگ دست داشته اند، مورد تحریم قرار می گیرند.

ترامپ مصوبه تحریم مقامات چین را امضا می کند

اما این مقام آگاه به یک چارچوب زمانی مشخص برای امضای این مصوبه که ماه گذشته با حمایت دو حزبی در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسید، اشاره ای نکرد.

سفارت چین در واشنگتن تا به امروز نسبت به این مصوبه واکنشی نشان نداده است، اما دولت چین هرگونه سوءرفتار با مسلمانان اویغور را رد کرده و می گوید که اردوگاههای واقع در استان سین کیانگ آموزشهای شغلی و حرفه ای ارائه می کند.

این در حالی است که سازمان ملل برآورد می کند که بیش از یک میلیون مسلمان در این اردوگاهها زندانی هستند.

پیش از این نیز پکن تلاشها در جهت تصویب این لایحه در کنگره آمریکا را که با ادعای حمایت از اویغورها صورت می گرفت، محکوم کرده و آن را حملاتی بدخواهانه و مداخله جدی در امور داخلی خود خواند که همکاری دوجانبه را تحت الشعاع قرار می دهد.

در واقع فرایند پیشرفت این لایحه در کنگره آمریکا با تشدید تنشها میان واشنگتن و پکن بر سر منشأ بیماری همه گیر کووید- 19 و اقدام دولت چین در مقابله با نآرامی ها در هنگ کنگ همراه بود. دولت چین هرگونه سوء مدیریت در شیوع این بیماری ویروسی جدید را رد می کند و می گوید که ایالات متحده آمریکا باید مداخله در امور چین و هنگ کنگ را متوقف نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1237

به "ترامپ مصوبه تحریم مقامات چین را امضا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مصوبه تحریم مقامات چین را امضا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید