فراوری سکوی پرتاب فضایی با چاپگر سه بعدی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، نشست و برخاست روی سایر سیاره ها به علت ایجاد گرد و خاک زیاد، ناهمواری بالای سطح این سیاره ها و امکان آسیب دیدن تجهیزات حساس موجود در آنها معمولاً پردردسر است. از همین رو ناسا با همکاری گروهی از دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا در حال طراحی سکوی پرتاب فضایی است که با چاپگر سه بعدی تهیه می گردد.

فراوری سکوی پرتاب فضایی با چاپگر سه بعدی

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اولین آزمایش این سکوی پرتاب در ششم مارس در شهر بستراپ تگزاس انجام شد تا تعیین گردد مقاومت آن در برابر موتورهای داغ راکت های فضایی در چه حدی است. بخش عمده گروه طراحی سکوی پرتاب مذکور از دانشگاه ایالتی آریزونا هستند که ابتدا یک نمونه اولیه کوچک از سکوی یادشده را ساختند. در خصوص جزئیات طراحی و مواد تشکیل دهنده سکوی پرتاب یادشده خبری منتشر نشده است.

ناسا همچنین افشا نکرده که چه موتور راکتی برای آنالیز میزان استحکام این سکوی پرتاب مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به برنامه ریزی ناسا برای اعزام فضانورد به ماه در یک دهه آینده پیش بینی می گردد فناوری یادشده طی چند سال آینده تکمیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1685

به "فراوری سکوی پرتاب فضایی با چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سکوی پرتاب فضایی با چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید