تکنیک مواجهه با رکود مسکن در حومه تهران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: فروشنده های مسکن در حومه تهران به دنبال مواجهه با رکود سنگین در بازار معاملات خرید وفروش واحدهای مسکونی به یک تکنیک جدید متوسل شده اند. طی روزهای اخیر در برخی از آگهی های مربوط به خرید وفروش مسکن در برخی مناطق و شهرهای حومه تهران،عباراتی به چشم می خورد که نشان دهنده به کارگیری یک تکنیک جدید برای دور زدن رکود از سوی واسطه های مسکن و فروشنده هایی است که سعی دارند در فضای فعلی بازار مسکن اقدام به فروش واحد یا واحدهای مسکونی مشخصی نمایند. بعد از گسترش دامنه رکود معاملات مسکن از شهر تهران به نواحی حومه ای، هم اکنون سطح معاملات خرید وفروش مسکن در این شهرها نیز به شدت کاهش یافته است و تنها تعداد کمی ازفروشندگان مسکن در موعد زمانی دلخواه قادر به بازاریابی و فروش واحدهای مسکونی خود هستند.

تکنیک مواجهه با رکود مسکن در حومه تهران

جهت دریافت خدمات طراحی آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، در چنین شرایطی بعضی از واسطه ها و فروشنده های مسکن به تکنیک فروش اقساطی واحدهای مسکونی متوسل شده اند. این تکنیک به خصوص در میان بعضی از سازنده ها که واحد نوساز و آماده تحویل در اختیار دارند، اما متقاضی مناسبی برای آن نمی یابند. بیش از سایر فروشندگان مسکن در حومه پایتخت مشاهده می گردد. با این حال در میان سایر فروشندگان به خصوص سرمایه گذاران و افراد پول لازم نیز این تکنیک به چشم می خورد. بعضی از سازندگان نیز که مدت زمان کوتاهی تا تکمیل واحدهایشان باقی مانده است کوشش دارند از هم اکنون واحدهای خود را پیش فروش نمایند. این دسته از سازنده ها حتی اگر با مشکل اقتصادی برای تکمیل واحدهای در حال ساخت خود روبرو نباشند، اما سعی دارند به وسیله عرضه این واحدها با شرایط پرداخت غیرنقدی-پیش فروش- به بازار مسکن، زمان مناسب برای فروش واحدهایشان را برای خود بخرند. بنابراین اقدام به عرضه این واحدها به بازار مسکن با معین شرایط پرداخت اقساطی و مرحله ای می نمایند. فرمول قابل توجهی که هم اکنون در بعضی از آگهی های فروش مسکن در حومه تهران از جمله بعضی از محلات شناخته شده کلان شهر کرج مورد استفاده قرار می گیرد، پرداخت 70 درصد از ارزش واحد مسکونی به صورت نقدی و قسط بندی 30 درصد مبلغ باقی مانده است. به عنوان مثال در یکی از محلات شهر کرج واحد مسکونی 140 مترمربعی با همین شرایط به متقاضیان معرفی شده است. فعالان بازار مسکن در این مناطق می گویند رکود در بازار مسکن حومه تهران به مراتب عمیق تر وسنگین تر از رکود مسکن پایتخت است، چرا که در این مناطق نیز قیمت مسکن با جهش روبرو شد؛ اما سطح درآمد و بنیه اقتصادی متقاضیان خرید مسکن در این مناطق به مراتب کمتر از متقاضیان خرید مسکن در شهر تهران است. بنابراین طبیعی است که سمت تقاضا در این مناطق حومه ای شنماینده تر وحساس تر باشد و دوره رکود نیز طبیعتا در این مناطق طولانی تر خواهد بود. بنا بر اعلام این واسطه ها، فروشنده های مسکن سعی دارند با استفاده از تکنیک فروش اقساطی واحدهای مسکونی، دوره رکود وفروش نرفتن واحدها را برای خود کوتاه تر نمایند و به نوعی رکود را دور بزنند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 843

به "تکنیک مواجهه با رکود مسکن در حومه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک مواجهه با رکود مسکن در حومه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید