جلسه مشترک وزارت راه و خارجه برای آنالیز تحولات قره باغ بر حمل ونقل و ترانزیت منطقه

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مقام مسئول وزارت راه با اعلام آنالیز تحولات قره باغ بر شرایط حمل ونقل و ترانزیت منطقه، از در اولویت قرار دریافت تکمیل پروژه های ترانزیتی ملی با کارکرد بین المللی اطلاع داد.

جلسه مشترک وزارت راه و خارجه برای آنالیز تحولات قره باغ بر حمل ونقل و ترانزیت منطقه

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه باغ و ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، امین ترفع با اشاره به نشست مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت امورخارجه با موضوع آنالیز تحولات قره باغ بر شرایط حمل و نقل و ترانزیت منطقه جهت بهره گیری از فرصت های ایجادشده برای کشور و اهداف آن نشست، اظهار کرد: فرصت های ایجاد شده در کشور به ویژه در حوزه های حمل و نقلی و ترانزیتی و چگونگی استفاده از این فرصت ها در نشست مشترک مورد بحث و گفتگو نهاده شد.

وی اضافه کرد: در این نشست، بر تکمیل و فعال کردن کریدور شمال-جنوب و کریدور خلیج فارس- دریای سیاه تاکید شد. این موارد از جمله مواردی هستند که در تحولات قره باغ می توان از آنها استفاده کرد.

وی توضیح داد: تصمیم این است که بتوانیم با اتخاذ سیاست های هوشمندانه وزارت راه و شهرسازی، شراکت های جدید چندجانبه را در منطقه تعریف و کریدورهایی که سابقه چندین ساله دارند را تکمیل نموده و آنها را وارد چرخه تجارت کنیم.

مدیرکل تجاری سازی وتشکل های وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی به ویژه در دو سال گذشته که موضوع دیپلماسی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را تهیه نموده و نقشه آن را در دست تدوین دارد، پروژه های اولویت داری که جنبه ملی داشته و در عین حال کارکرد بین المللی دارند و اتصال کشور را با کشورهای همسایه برقرار می نمایند، در اولویت قرار داده است.

به گفته ترفع، پروژه های حمل و نقلی اولویت دار در سطوح مختلف مطرح و تایید شده تا در قالب بودجه ای به جریان افتاده و تکمیل گردد.

وی همچنین بر تعامل وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در ترانزیت تاکید نمود و گفت: وزارت امور خارجه از جنبه سیاسی به وزارت راه و شهرسازی، یاری می نماید تا بتواند شراکت و ائتلاف های چندجانبه حمل و نقلی را شکل داده و از این فرصت برای ارتقای کشور، استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1556

به "جلسه مشترک وزارت راه و خارجه برای آنالیز تحولات قره باغ بر حمل ونقل و ترانزیت منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه مشترک وزارت راه و خارجه برای آنالیز تحولات قره باغ بر حمل ونقل و ترانزیت منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید