حمله وزیر امور خارجه ایالات متحده به غول فناوری چین: کشورهایی که فناوریهای هواوی را استفاده نمایند به ما آسیب می زنند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، وزیر امور خارجه ایالات متحده در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد غول فناوری چین اعلام نمود که کشورهایی که از فناوری های هواوی استفاده می نمایند، به ایالات متحده آسیب می رسانند.

حمله وزیر امور خارجه ایالات متحده به غول فناوری چین: کشورهایی که فناوریهای هواوی را استفاده نمایند به ما آسیب می زنند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که ایالات متحده با همکاری متحدان اروپایی خود در کوشش است تا استفاده از فناوری های هواوی را محدود کند. یکی از فناوری های هواوی که ایالات متحده به شدت در کوشش است محدود کند فناوری اینترنت 5G است.

در همین راستاست که، وزیر امور خارجه ایالات متحده؛ مایک پمپئو می گوید: هواوی خطری بزرگ برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایالات متحده و متحدان این کشور است.

درواقع مایک پمپئو تلویحا اعلام نموده با کشورهایی که از تکنولوژی هواوی استفاده می نمایند شراکتی ندارد. به نظر می رسد این نوع موضع گیری حرکتی ناشی از نگرانی های امنیتی واشنگتن در مورد این سازنده چینی گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه ای است.

سفر با تور چین را توصیه میکنیم.

پمپئو در مصاحبه ای گفت: اگر یک کشور استفاده از سیستم های اطلاعات هواوی را به عنوان بخشی از فرایندهای تکنولوژیک خود مورد استفاده قرار دهد، بنابراین خطر را به طور واضح پذیرفته است، بنابراین ما نه تنها نمی توانیم اطلاعات خود را با آنها به اشتراک بگذاریم. بلکه حتی نمی توانیم با سیستم های دولتی با این نوع کشورها ارتباط برقرار کنیم.

هواوی مدتی پیش از سوی دولت ایالات متحده متهم به اشتراک گذاری اطلاعات با دولت چین شده است، ادعایی که البته این شرکت انکار نموده است. بر همین اساس تعدادی از کشورها استفاده از تجهیزات شبکه هواوی را ممنوع نموده اند و البته استفاده از اینترنت 5Gرا نیز ممنوع نموده اند.

پمپئو در بخشی از سخنان خود در این خصوص گفت: ما نمی توانیم فراموش کنیم که این سیستم ها تا چه حد با سیستم های دولتی مرتبطند. این سیستم ها عملا با ارتش چین در ارتباطند و خطر این سیستم ها برای حریم خصوصی واقعی است.

جالب است بدانید که مدیرعامل هواوی نیز اخیرا در مصاحبه با هواوی اعلام نموده که آمریکا را تهدیدی برای خود نمی بیند و این کشور نمی تواند هواوی را شکست دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 190

به "حمله وزیر امور خارجه ایالات متحده به غول فناوری چین: کشورهایی که فناوریهای هواوی را استفاده نمایند به ما آسیب می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله وزیر امور خارجه ایالات متحده به غول فناوری چین: کشورهایی که فناوریهای هواوی را استفاده نمایند به ما آسیب می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید