خبرنگاران استاندار خراسان رضوی از آمادگی برای احداث یک شهرک صنعتی عظیم اطلاع داد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: در بخش شهرک های صنعتی آمادگی داریم تا یک شهرک عظیم صنعتی در استان احداث کنیم و بر این اساس توافق اولیه با وزیر صنعت اجرا شده است.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی از آمادگی برای احداث یک شهرک صنعتی عظیم اطلاع داد

به گزارش یکشنبه شب استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در دیدار با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان اضافه نمود: صنعت، معدن، تجارت، گردشگری و کشاورزی به عنوان پنج پیشران اصلی توسعه خراسان رضوی مطرح هستند و نیازمند برنامه ریزی و نقشه راه هستیم تا بر اساس مزیت های نسبی امر سرمایه گذاری صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که معیشت مردم مهم ترین اولویت کشور است ادامه داد: مباحث مالی کاملا با مباحث اجتماعی، معیشتی و امنیتی ارتباط دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مسائل 6 هزار واحد صنعتی در استان گفت: تثبیت شرایط، مهم ترین مساله است و نباید اجازه دهیم تا واحدهای فعلی دچار تعطیلی شوند.

معتمدیان اضافه نمود: بازار اول صادرات خراسان رضوی، افغانستان است و در این راستا 45 درصد صادرات جمهوری اسلامی ایران از مرز دوغارون صورت می گیرد.

وی در ادامه از فراخوان واگذاری تعدادی از معادن استان خبر و ادامه داد: از 23 بهمن ماه تعدادی از معادن استان به وسیله نخستین فراخوان عمومی واگذار و در واقع بسترهای لازم را برای سرمایه گذاری فراهم می کنیم.

استاندار خراسان رضوی با انتقاد از وجود بحران تصمیم گیری تاکید نمود: با یک تصمیم به موقع از مسائل گره گشایی می گردد لذا ما برنامه های کوتاه مدتی داریم تا امر روان سازی صورت بگیرد و دستگاه ها به شکل جوابگو عمل نمایند.

معتمدیان اضافه نمود: بخشی از مسائل استان خراسان رضوی قابل برطرف است و در بحث پیگیری مسائل استان هیچ محدودیتی نداریم و این فرایند را ادامه می دهیم.

پنج هزار و 311 واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری 290 هزار و 981 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 194 هزار و 356 نفر در خراسان رضوی فعال است و سهم این استان از تعداد واحدهای صنعتی کل کشور هفت درصد، میزان سرمایه گذاری صنعتی 6 درصد و میزان اشتغالزایی هشت درصد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1698

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی از آمادگی برای احداث یک شهرک صنعتی عظیم اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی از آمادگی برای احداث یک شهرک صنعتی عظیم اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید