خبرنگاران اعضای نظام پزشکی تبریز واکسن کرونا دریافت می نمایند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تبریز - خبرنگاران - رییس سازمان نظام پزشکی تبریز با اشاره به شروع واکسیناسیون اعضای سازمان، گفت: تا خاتمه هفته سه هزار و 200 نفر واکسن کرونا دریافت می نمایند.

خبرنگاران اعضای نظام پزشکی تبریز واکسن کرونا دریافت می نمایند

سعید پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون اعضای نظام پزشکی که شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، آزمایشگاه داران و ماماها می گردد از دیروز آغاز شده است و 240 نفر تا به امروز واکسن دریافت نموده اند و امروز نیز برای 300 نفر تزریق می گردد.

وی در خصوص اولویت دریافت واکسن گفت: ابتدا برای افراد بالای 50 سال تزریق شد و از امروز برای افراد بالای 40 سال و از فردا نیز برای افراد بالای 30 سال واکسن تزریق می گردد.

رییس نظام پزشکی تبریز با اشاره به اینکه هم اکنون سه نوع واکسن اسپوتنیک، سینوفارم و آسترازنکا در تبریز موجود است، اظهار کرد: واکسن سینوفارم را به بیماران خاص تزریق می نمایند و اسپوتنیک هم توسط همکاران دانشگاه در بیمارستان ها تزریق می گردد ولی واکسن آسترازنکا در اینجا توسط همکاران خودمان برای اعضای نظام پزشکی تزریق می گردد.

وی اعلام کرد: واکسیناسیون دو مرحله ای است که واکسن اسپوتنیک چهار هفته بعد از تزریق و آسترازنکا نیز به فاصله سه ماه بعد از تزریق دوباره تزریق می گردد و احتمال تک دوز بودن واکسن آسترازنکا و اینکه جواب بدهد، در دست آنالیز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1786

به "خبرنگاران اعضای نظام پزشکی تبریز واکسن کرونا دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعضای نظام پزشکی تبریز واکسن کرونا دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید