خبرنگاران رسانه های افغان از نقض توافق کاهش خشونت ها توسط طالبان اطلاع داد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تهران - خبرنگاران - با گذشت تنها دو روز از توافق اولیه میان طالبان و آمریکا در خصوص کاهش خشونت ها در افغانستان، رسانه های داخلی از نقض این توافق توسط طالبان و ادامه حملات در بعضی استان ها خبر می دهند.

خبرنگاران رسانه های افغان از نقض توافق کاهش خشونت ها توسط طالبان اطلاع داد

به گزارش شبکه طلوع نیوز، در دومین روز اجرای برنامه کاهش خشونت ها در افغانستان، دو رویداد ضد امنیتی از سوی طالبان در ولایت قندهار گزارش شده است.

در حمله نخست، در شهرستان شاه ولی کوت قندهار، طالبان بر یک کاروان نیروهای دولتی حمله کرد و در جهت خودروهای نیروهای دولتی مین جاسازی شده در کنار جاده منفجر شد اما این حادثه تلفاتی به بار نیاورد.

فرایند هفت روزه کاهش خشونت ها، روز آدینه شروع شد و در این دوره طالبان، نیروهای دولتی و نیز نیروهای خارجی در افغانستان متعهد شده اند که علیه یکدیگر حملاتی انجام ندهند.

پیش از توافق اولیه کاهش خشونت ها، در شبانه روز حداقل 70 حمله علیه نیروهای امنیتی در افغانستان انجام می شد اما به دنبال این توافق در روز شنبه تنها 10 حادثه و در روز یکشنبه 2 حادثه ضد امنیتی از سوی طالبان انجام شد.

دولت افغانستان انتظار دارد که خشونت ها به طور کامل متوقف گردد و اعلام می دارد که عملیات نیروهای دولتی از شروع دوره کاهش خشونت ها علیه طالبان را به صفر رسانده است.

صدیق صدیقی سخنگوی اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان گفت: در مجموع حادثه بسیار بزرگی نداشتیم، اما طبعا باید منتظر گزارش هر شهرستان و هر محل باشیم.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز گفت: طی دو روز گذشته، طالبان در ولایت های هلمند، قندهار، بلخ، کاپیسا و ارزگان حملاتی علیه نیروهای امنیتی و پلیس انجام داده اند که متأسفانه در این رویدادها پنج تن از نیروهای دولتی شهید و 13نفر دیگر زخمی شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 981

به "خبرنگاران رسانه های افغان از نقض توافق کاهش خشونت ها توسط طالبان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه های افغان از نقض توافق کاهش خشونت ها توسط طالبان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید