خبرنگاران شرایط مدارس اصفهان از نظر مقابله با کرونا مطلوب است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، اصفهان-خبرنگاران- سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان اصفهان گفت: اکنون شرایط مدارس و محیط های آموزشی از نظر مقابله با کرونا و سلامت دانش آموزان مطلوب است.

خبرنگاران شرایط مدارس اصفهان از نظر مقابله با کرونا مطلوب است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

حجت الله غلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری فریدونشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: همه مدارس به امکانات بهداشتی تجهیز شده اند از طرفی همزمان با آموزش مجازی حضور دانش آموزان به صورت اختیاری است.

وی اضافه نمود: اکنون مدارس اصفهان با 30 درصد ظرفیت و مدارس شهرستان با 60 درصد ظرفیت دائر است و نگرانی بابت شلوغی کلاس های درس و فضاهای آموزشی وجود ندارد ضمن اینکه آموزش و پرورش برای همین میانگین 50 درصدی حضور دانش آموزان برنامه ریزی نموده و اکنون بیشتر مدارس به صورت نوبتی و گردشی فعالیت می نمایند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا اصفهان اضافه نمود: به طور طبیعی به همان نسبت که درگیری با کرونا و مخاطرات آن را در سایر صنوف جامعه و واحدها داریم در بخش آموزشی نیز از این مساله مستثنی نیستیم.

به گفته وی تا اکنون گزارشی مبنی بر ابتلای دانش آموزی به کرونا به دلیل بازگشایی مدارس نداشته ایم اگر چه در مجموعه آموزش و پرورش استان و کشور نیز افرادی به کرونا مبتلا شده اند.

غلامی توضیح داد: حضور دانش آموز مبتلا به کرونا در مدارس ممنوع است، همچنین چنانچه یکی از اعضای خانواده دانش آموز به این بیماری مبتلا گردد از حضور او در مدرسه جلوگیری می گردد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ برنامه ای برای تعطیلی مدارس نداریم، اضافه نمود: بهترین شیوه در مقابله با شیوع بیشتر کرونا، رعایت بهداشت فردی و عمومی است تا بتوان در کنار همه محدودیت های این بیماری از بخش های دیگر از جمله آموزش غافل نشویم.

غلامی اضافه نمود: در راستای مقابله با کرونا، تبدیل شیرآلات مدارس به نوع پدالی در اولویت نخست است که بعضی مدارس آن را اجرا کردند و سایر مدارس تا سه ماه آینده این اقدام برغم کمبود اعتبار انجام خواهند داد.

به گزارش خبرنگاران، عملیات ساخت 12 طرح آموزشی و پرورشی روز چهارشنبه با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان و شماری از مسئولان استانی و محلی در شهرستان فریدونشهر شروع شد و خیرین هزینه احداث آن را به مبلغ 10 میلیارد تومان تقبل کردند.

6 هزار و 300 دانش آموز فریدونشهر در سایه کمبود فضای آموزشی استاندارد سال تحصیلی جدید را شروع کردند. 126 مدرسه دولتی در فریدونشهر وجود دارد.

استان اصفهان در زمان حاضر در شرایط قرمز بیماری کرونا واقع شده است.

ویروس کرونا که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

407 هزار و 353 نفر تا کنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان 349 هزار و 984 نفر بهبود یافتند و 23 هزار و 453 نفر فوت کردند.

سال تحصیلی جدید از 15 شهریور با حضور فیزیکی یا مجازی دستکم 900 هزار دانش آموز در استان اصفهان شروع می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1401

به "خبرنگاران شرایط مدارس اصفهان از نظر مقابله با کرونا مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط مدارس اصفهان از نظر مقابله با کرونا مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید