خبرنگاران پیشگیری از کرونا در ضایعات جمع کن ها سهم شرکت های جمع آوری ضایعات

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مشهد- خبرنگاران- یک فعال مالی و محیط زیست در قوچان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا سهم شرکت های جمع آوری ضایعات، پیشگیری از ابتلای افراد جمع کننده ضایعات به این ویروس است.

خبرنگاران پیشگیری از کرونا در ضایعات جمع کن ها سهم شرکت های جمع آوری ضایعات

کوروش پاکدل روز چهارشنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران در باره اقدام نوع محبت آمیز خود در توزیع مواد ضدعفونی نماینده و ماسک به صورت رایگان بین تمامی ضایعات جمع کن های شهر قوچان اضافه کرد: شغل و حرفه ما بازیافت و جمع آوری ضایعات است و بیشتر افرادی که درگیر این حرفه هستند قشر ضعیف و جزو دهک های پایین جامعه محسوب می شوند که می توانند به راحتی در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار گیرند.

وی با اشاره به توزیع بیش از یک هزار ماده ضدعفونی نماینده و یک هزار ماسک بین افرادی که ضایعات خشک شهرستان را جمع آوری می نمایند ادامه داد: شاید در این شغل باید احتیاط بیشتری را برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا داشت ولی این قشر از جامعه جزو اقشار کم درآمد محسوب می شوند لذا سعی نموده ایم با توزیع رایگان مواد ضدعفونی نماینده بین آنان سهم خود را در مهار این ویروس ادا کنیم.

وی با بیان اینکه دستمال کاغذی و ماسک پایه سلولزی بوده و به عنوان ماده بازیافتی برای کارخانه کارتن سازی استفاده می گردد گفت: مردم باید بدانند در شرایط امروز ماسک، دستمال کاغذی و دستکش به عنوان یک زباله عفونی محسوب می گردد لذا باید آن را در کیسه پلاستیکی قرار داد تا از تماس افراد با این زباله، مسئله ای از نظر ابتلا به بیماری ایجاد نگردد.

پاکدل اضافه کرد: زباله می تواند ارتباط مستقیم با گسترش بیماری در جامعه داشته باشد لذا اگر هر فردی به نوبه خود زباله ها را تفکیک کند علاوه بر یاری به بازیافت و افراد جمع نماینده ضایعات موجب جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری خواهد شد.

مقابله با بحران کرونا نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

شهرستان قوچان در 137 کیلومتری شمال غربی مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1083

به "خبرنگاران پیشگیری از کرونا در ضایعات جمع کن ها سهم شرکت های جمع آوری ضایعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیشگیری از کرونا در ضایعات جمع کن ها سهم شرکت های جمع آوری ضایعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید