خبرنگاران 85 درصد افراد بالای 80 سال شرق استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شاهرود - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: چهار هزار و 100 تن معادل 85 درصد از افراد جمعیت بالای 80 سال شهرستان های شاهرود و میامی واکسن مقابله با کرونا دریافت کردند.

خبرنگاران 85 درصد افراد بالای 80 سال شرق استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند

به گزارش خبرنگاران، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه تا به امروز 11 هزار و 83 دوز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شده، اضافه کرد: تا به امروز 90 درصد از واکسن های دریافتی معادل 10 هزار دوز طبق برنامه ریزی برای گروه های هدف تجویز و تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در صورت دریافت واکسن از سطح ملی این دانشگاه آمادگی کامل جهت تزریق به گروه های هدف در شهرها و روستاهای این شهرستان را دارد، توضیح داد: تا به امروز عملیات واکسیناسیون با کیفیت بالا ، رضایتمندی و استقبال خوب گروه های هدف و مردم صورت گرفته است.

چمن ابراز امیدواری کرد: از این به بعد با توجه به تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا اتخاذ شده دریافت واکسن قدری تسریع و تسهیل گردد تا در سطح اجرا هم هر چه زودتر گروه های هدف مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فرایند ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی را نزولی خواند و گفت: در شبانه روز گذشته 32 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی شد که از این تعداد هشت تن در بخش های مختص به بیماران کرونایی بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 94 بیمار کووید19 در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، اضافه کرد: اگر چه تعداد موارد بستری ها در مقایسه با گذشته کاهش یافته است اما بیشتر بستری شدگان موجود دارای بیماری های متعدد زمینه ای و پیشرفته با حالی بد هستند و مدت طولانی مورد مراقبت های مستمر و پیچیده قرار دارند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در شرایط نارنجی و شهرستان میامی در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 307 تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید19 در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 75 هزار و 568 تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (21 اردیبهشت 1400) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 18 هزار و 133 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 2 هزار و 575 تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و 691 هزار و 352 تن رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1815

به "خبرنگاران 85 درصد افراد بالای 80 سال شرق استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 85 درصد افراد بالای 80 سال شرق استان سمنان واکسن کرونا تزریق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید