خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته است آمریکا امروز آدینه همه نیروهای خود را از پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال مرکز افغانستان خارج کرد.

خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه نوشت: نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم جزو این دسته از نیروها هستند که خروج آنها هم از بگرام صورت گرفته است.

این در حالی است که شبکه تلویزیون سی ان ان آمریکا هم به نقل از یک مقام وزارت دفاع این کشور اعلام نمود که قرار است این نیروها امروز برای تکمیل فرایند خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، از این پایگاه آمریکایی خارج شوند.

این رسانه آمریکایی، این عزیمت را نشانه انتها حضور آمریکایی ها در این پایگاه نظامی در این کشور دانست و نوشت: اگرچه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هنوز کامل نشده است اما انتظار می رود خیلی زود انجام گردد.

نزدیک به دو دهه پس از ورود اولین نیروهای آمریکایی به بگرام و یاری به کنترل این منطقه پس از حملات 11 سپتامبر، حضور نظامیان آمریکایی در این میدان جنگ بدون سر و صدا پیش رفت. اکنون به نظر می رسد زمان طولانی ترین حضور آمریکا در جنگ افغانستان به انتها رسیده باشد.

به گفته یک مقام آمریکایی که اشاره ای به نامش نشده است، با این وجود گفت وگوها با گروه طالبان افغانستان با پیشرفت بسیار کمی ادامه دارد.

بر پایه این گزارش، عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بگرام یک پیروزی نمادین برای طالبان به تعداد می آید که نبرد بی امانی را علیه ارتش افغانستان به راه انداخته است.

بر اساس تصمیم جو بایدن رییس جمهوری امریکا، قرار است فرایند خروج کامل نیروهای امریکایی و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تا تاریخ 11 سپتامبر امسال میلادی تکمیل گردد.

پایگاه هوایی بگرام زمانی یک باند فرسوده بود و ساختمان های اطراف آن حتی برق نداشت. اکنون این فرودگاه یکی از پایگاه های اساسی نظامیان آمریکایی در افغانستان است در آن جا فرودگاه، فروشگاه، باشگاه های ورزشی و کلاس های درس برای هزاران نظامی و پیمان کاران وجود دارد و تبدیل به یک شهر کوچک شده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1898

به "خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید