خلیلزاد: آمریکا از یک توافق سیاسی برای سرانجام جنگ افغانستان حمایت خواهد نمود

به گزارش مجله سفرنامه دبی، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از خاتمه تور اروپایی و منطقه ای خود گفت که دولت آمریکا از یک توافق سیاسی برای خاتمه جنگ در افغانستان حمایت خواهد نمود.

خلیلزاد: آمریکا از یک توافق سیاسی برای سرانجام جنگ افغانستان حمایت خواهد نمود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان سفرهایش را از 20 اکتبر سالجاری میلادی بار دیگر شروع کرد و پس از دیدار با مقام های ناتو و حضور در نشست چهارجانبه مسکو درباره افغانستان هفته گذشته وارد کابل شد.

سفارت آمریکا در کابل امروز در بیانیه ای اطلاع داد که خلیلزاد در پنج روز اقامتش در کابل با رهبران حکومت وحدت ملی، مقام های پیشین حکومتی، اعضای جامعه مدنی و بعضی از علمای دینی درباره صلح دیدار و گفت وگو نموده است.

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در کابل، خلیلزاد تاکید نموده است که آمریکا از یک توافق سیاسی برای سرانجام جنگ در افغانستان حمایت خواهد نمود و کاهش خشونت های برای ایجاد صلح پایدار نیز لازم است.

به گزارش صدای آمریکا، وی در دیدارش با عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز بر کاهش خشونت ها در افغانستان تاکید نموده بود.

هرچند سفارت آمریکا در کابل و اسلام آباد سفرهای خلیلزاد به افغانستان و پاکستان را گامی در راستای تامین صلح این کشور عنوان نموده است اما حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان هفته گذشته به خبرنگاران گفت که سفر خلیلزاد به کابل ربطی به گفتگوهای صلح نداشت.

به گزارش صدای آمریکا، پیش از این نیز یک منبع معتبر حکومتی به این رسانه گفته بود که سفر خلیلزاد به کابل در جهت کوشش برای آزادی دو استاد خارجی دانشگاه آمریکایی افغانستان بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 689

به "خلیلزاد: آمریکا از یک توافق سیاسی برای سرانجام جنگ افغانستان حمایت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: آمریکا از یک توافق سیاسی برای سرانجام جنگ افغانستان حمایت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید