خودروی پرنده در اروپا مجوز پرواز گرفت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شرکت هلندی پال - وی از دریافت مجوز پرواز و حرکت خودروی پرنده جدید خود به نام لیبرتی خبر داده است که اولین خودروی پرنده تولیدی و دارای مجوز دنیا لقب گرفته است.

خودروی پرنده در اروپا مجوز پرواز گرفت

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایرانبه نقل از نیواطلس، لیبرتی با استفاده از سه چرخ بر روی زمین حرکت می نماید و اتحادیه اروپا مجوز پرواز و حرکت آن را در کشورهای عضو صادر نموده است.

خودروی پرنده مذکور به صورت دونفره طراحی شده و شرکت سازنده مدعی است از بیست سال پیش کوشش برای طراحی و ساخت آن را شروع نموده است. لیبرتی دارای بال های تاشو است که در زمان حرکت خودرو بر روی زمین در کنار دم آن جمع می شوند. تعداد زیادی چرخ دهنده هم برای باز و بسته کردن بال های این خودرو در نظر گرفته شده است.

خودروی یادشده برای حرکت بر روی زمین، دارای یک موتور با قدرت 100 اسب بخار است. حداکثر سرعت این خودرو بر روی زمین به 160 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد آن نیز کمتر از نه ثانیه است.

اما در زمان تبدیل به خودروی پرنده، لیبرتی از موتور 200 اسب بخاری و یک موتور چرخان بهره می گیرد که انرژی لازم برای افزایش ارتفاع آن را تأمین می نماید. این خودرو بعد از پیمودن حداکثر 330 متر مسافت به هوا برمی خیزد و حداکثر سرعت آن در هوا به 180 کیلومتر در ساعت می رسد.

این هواپیما حداکثر می تواند 3500 متر ارتفاع بگیرد و با پیمودن مسافتی 30 متری بر روی زمین متوقف می گردد. مخزن 100 لیتری پروازی حداکثر 4 ساعت و نیمه را در هوا ممکن می نماید. این هواپیما برای پیمودن مسافتی حداکثر 500 کیلومتری مناسب است. البته مخزن سوخت 100 لیتری حرکت این خودرو بر روی زمین به میزان 1315 کیلومتر را با یک بار سوخت گیری ممکن می نماید. آماده کردن این خودرو برای پرواز بر روی زمین تنها چند دقیقه طول می کشد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1481

به "خودروی پرنده در اروپا مجوز پرواز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی پرنده در اروپا مجوز پرواز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید