دانشجویان چینی به سرقت علمی از ایالات متحده متهم شدند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تام کاتن سناتور جمهوری خواه روز یکشنبه (دیروز) در مصاحبه ای، به عنوان مجازات دولت پکن، با این ادعا که دانشجویان چینی ایده های آمریکایی را به سرقت می برند، خواهان منع ورود آنها به آمریکا برای تحصیل در رشته های علم و فناوری شد .

دانشجویان چینی به سرقت علمی از ایالات متحده متهم شدند

نشریه آمریکایی نیوزویک به نقل از این سناتور ایالت آرکانزاس که ماه هاست چین را به دروغگویی درمورد شمار مبتلایان به ویروس کرونا متهم می نماید، نوشت: این یک رسوایی است که دانشگاه های آمریکایی پروروش دهنده باهوش ترین و با استعدادترین های حزب کمونیست هستند.

کاتن روز یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز ضمن اعتراض به تحصیل دانشجویان چینی در آمریکا اظهارداشت: در نهایت آنها به چین باز می گردند و برای مشاغل ما رقابت می نمایند و ایده های ابتکاری آمریکایی ها را به سرقت می برند. وی ضمن آنکه شمار واقعی مبتلایان به کووید-19 در چین را دستکم 40 برابر آمار اعلام شده از سوی دولت چین مطرح نمود، اضافه نمود: به عنوان مجازات باید مانع تحصیل دانشجویان چینی در کالج ها و دانشگاه ها شویم.

کاتن در ادامه مصاحبه خود اضافه نمود: ما باید به ویزای تحصیلی که به اتباع چینی می دهیم نگاه ویژه ای داشته باشیم، به ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی و در زمینه های پیشرفته علمی و فناوری.

سناتور آرکانزاس به فاکس نیوز گفت: اگر دانشجویان چینی بخواهند برای آموختن در مورد تفکرات شکسپیر و مقالات فدرالیستی به اینجا بیایند ایرادی ندارد، این چیزی است که آمریکا می تواند به آنها بیاموزد. اما آنها نیازی به یادگیری محاسبات کوانتومی ندارند. زیرا اتباع چینی پس از علم آموزی در دانگاه های آمریکایی، برای رقابت بر سر مشاغل ما به چین باز می گردند و آنها را به چنگ آورده و درنهایت هم با طراحی سلاح ها و سایر ابزار آلات علیه مردم آمریکا از آن استفاده می نمایند.

کاتن به بینندگان فاکس نیوز یادآوری کرد که چینی ها متهم به سرقت مالکیت معنوی از رقبای خارجی از جمله آمریکا هستند و هدف اصلی آنها تسلط مالی است. کاتن همچنان با تکرار ادعای بعضی مقامات آمریکایی، چین را متهم کرد که با گسترش عامدانه ویروس کرونا، سعی در فزونی مالی دارد.

دفتر سناتور آرکانزاس پس از این اظهارات به درخواست نشریه نیوزویک برای اظهارنظر در مورد ادعاهای کاتن پاسخ نداد.

دو روز پیش از مصاحبه کاتن، مارتا مک کالم Martha MacCallum از مجریان شبکه خبری فاکس نیوز نیز در اظهاراتی، با استناد به مقاله ای از دانشگاه هنگ کنگ گفت: شیوع اولیه کووید-19 که در اواخر سال گذشته در سراسر چین گسترش یافت، احتمالا 230 هزار نفر را مبتلا نموده که این میزان 4 برابر بیشتر از تخمین 55 هزاری دولت چین است.

کاتن از زمان شیوع ویروس کرونا، به طور پیوسته دولت چین را متهم به دورویی و دروغگویی نموده و ضمن تکرار این ادعا که آزمایشگاه ایمنی زیستی ووهان به طور بالقوه مسئول گسترش ویروس کرونا است، خاطرنشان نموده بود که هیچ مدرکی مبنی بر اثبات این مدعا وجود ندارد.

براساس آخرین آمار منتشره، شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر دنیا به بیش از 2 میلیون و 995 هزار نفر رسیده و تا به امروز 207 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1149

به "دانشجویان چینی به سرقت علمی از ایالات متحده متهم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان چینی به سرقت علمی از ایالات متحده متهم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید