درخواست تایید نمونه نظام صنفی رایانه ای به سازمان ارتباطات رادیویی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سازمان نظام صنفی رایانه ای طی نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواهان ارائه گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آمار تایید نمونه شد.

درخواست تایید نمونه نظام صنفی رایانه ای به سازمان ارتباطات رادیویی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای ، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای طی نامه ای ، خواهان ارائه گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد آمار تایید نمونه شده است.

براساس این گزارش ، سازمان نظام صنفی رایانه ای طی نامه ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نوشت: پیرو ارسال نامه های شماره 387/ص ک/98 مورخ 1398/06/23 و 16/ص ک/99 در 1399/02/08 سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و گذشت بیش از نه ماه از درخواست های متعدد مکتوب و شفاهی نمایندگان این سازمان، به عنوان فراگیرترین تشکل مردم نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد ارائه آمار مربوط به روال تایید نمونه طی 13 سال اخیر، متاسفانه تا کنون آماری از سوی سازمان مذکور ارائه و منتشر نشده است.

بدیهی است عدم ارائه آمار به بهانه هایی مانند حفظ حقوق متقاضیان (که به صورت شفاهی توسط یکی از مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده) از یک سو و انتشار ارائه آمار مستمر توسط نهادهایی مانند بانک مرکزی در مورد فهرست دریافت نمایندگان ارز که قطعاً دارای حساسیت بیشتری است از سوی دیگر، عدم توجه به این درخواست صنفی شائبه طرفداری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات از بعضی از آزمایشگاه های خاص و عدم وجود استقلال و بی طرفی را به ذهن متبادر می سازد. علاوه بر آن، عدم ارائه آمار درخواستی این ذهنیت را ایجاد می کند که ایجاد شفافیت، منافع کسانی که مردم را نامحرم دانسته و شفافیت را بر نمی تابند به خطر خواهد افتاد.

بخش تامل برانگیز ماجرا این است که تا کنون، و بر اساس آیین نامه تایید نمونه، به دلیل عملکرد یک آزمایشگاه هیچ کدام از تجهیزات امنیتی دارنده گواهینامه های بین المللی در حوزه استاندارد، پیروز به اخذ گواهی تایید نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشده اند. ماحصل ارزیابی های غیرشفاف، ایجاد وقفه 3 ماهه در استقرار تجهیزات در زیرساخت های حیاتی کشور بوده که به نوبه خود باعث افزایش بی رویه قاچاق شده، که این خود ماهیتاً در تضاد با اهداف امنیتی و استانداردی است و تالی فساد در پی خواهد داشت. با این وجود، اعضای این سازمان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات باید هزینه ارزیابی آزمون تجهیزاتی را پرداخت نمایند که نتیجه آن از پیش معین است؛ این معضل تنها کمبود دانش یا فساد را به ذهن متخصصین متبادر می کند.

با توجه به حساسیت حضرتعالی به موضوع حق الناس و مشکلاتی که منافع عموم جامعه را تهدید می کند و همچنین تاکید بر ارائه مستمر گزارش به مردم در مورد عملکرد آن وزارتخانه محترم و معاونت های آن، خواهشمند است دستور فرمایید تا در مورد ارائه آمار مربوط به میزان تجهیزات آنالیز شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین میزان تجهیزاتی که طی ارزیابی توسط آزمایشگاه های مورد تایید آن سازمان مردود شناخته شده اند، به تفکیک تجهیزات رادیویی و غیررادیویی و بر اساس نتایج آزمایش های اجرا شده توسط هر آزمایشگاه، اقدام لازم مبذول گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1285

به "درخواست تایید نمونه نظام صنفی رایانه ای به سازمان ارتباطات رادیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست تایید نمونه نظام صنفی رایانه ای به سازمان ارتباطات رادیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید