دریافت کنندگان کمک مالی دولت فدرال،موقع مالیات با سورپرایزهای ناخوشایند روبرو می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ایو ژیرو مسئول ارشد بودجه در مجلس کانادا از اینکه برخی کانادایی ها موقع پرداخت مالیات با سورپرایزهایی ناخوشایند روبرو بشوند ابراز نگرانی کرد چون در آن زمان به اجبار قانون مجبور هستنند صدها یا حتی هزاران دلار پولی که در چارچوب کمک اضطراری دولت کانادا (CERB) دریافت کرده اند را بازپرداخت کنند.

دریافت کنندگان کمک مالی دولت فدرال،موقع مالیات با سورپرایزهای ناخوشایند روبرو می شوند

دولت ترودو هفته گذشته گفت که قصد دارد میزان حداکثر پرداخت های اجرا شده از طریق CERB را از 16 هفته به 24 هفته تمدید کند که به این ترتیب میزان کل پرداخت ها به 12 هزار دلار می رسد.

افسر بودجه مجلس سه شنبه گزارشی منتشر کرد که می گویند تمدید برنامه حمایت درآمدی برای هشت هفته دیگر باعث ایجاد یک هزینه 17.9 میلیارد دلاری برای دولت می شود. این رقم بسیار پایین تر از تخمین های اجرا شده توسط دولت فدرال است.

هدف برنامه CERB کمک به افرادی است که تقریبا تمام درآمد خود را به خاطر کووید-19 از دست داده اند اما اتاوا پول های پرداخت شده در قالب این برنامه حمایتی را از مالیات بر درآمد معاف نکرده است.

آقای ژیرو در مصاحبه ای گفت نگران این مسئله است که بسکمک از دریافت کنندگان CERB احتمالا از این مسئله آگاه نیستند که باید مقداری از پول های پرداختی را برای پرداخت مالیات در آینده کنار بگذارند.

ژیرو که قبلا یکی از مسئولان ارشد سازمان مالیات کانادا بوده گفت: به نظرم دولت بسیار واضح گفت که این پول قابل دریافت مالیات است. اما در زمان بحران به نظرم احتمالا این مسئله از نظر مردم دور می شود. ترس من این است که وقتی سی ام آوریل 2021 از راه برسد و مردم باید صدها یا هزاران دلار مالیات پرداخت کنند با سورپرایزهای ناخوشایند بسکمک روبرو می شوند و این یک نگرانی است.

او افزود: شرط می بندم تعداد حساب هایی که سال آینده قابلیت پرداخت مالیات ندارند افزایش پیدا می کنند.

درصد پرداخت مالیات بسته به براکت مالیاتی درآمد کل درخواست دهنده دارد. برای سال 2020، هیچ مالیات فدرالی نباید برای 13229 دلار اول درآمدی پرداخت بشود. درآمدهای بالاتر از آن میزان و تا سقف 48535 دلار شامل 15 درصد مالیات می شوند. براکت مالیاتی بعدی شامل 20.5 درصد مالیات برای درآمدهای بین 48535 دلار و 97069 دلار می شود. سه براکت مالیاتی دیگر برای درآمدهای بالاتر وجود دارد و مالیات بر درآمد استانی هم بر پرداخت های CERB اعمال می شود.

افسر بودجه مجلس تخمین می زند که دریافت کنندگان CERB به طور متوسط به ازای هر 2 هزار دلار پول مزیت دریافت شده باید 252 دلار مالیات پرداخت کنند. آقای ژیرو افزود که با افزایش میزان پرداخت مزیت، مقدار پرداخت مالیات در سال آینده هم بیشتر می شود.

دولت فدرال گفته برنامه اصلی CERB که شامل 16 هفته پرداخت می شد می توانست بدون احتساب مالیات بر درآمدی که قرار است در سال آینده اخذ بشود، 60 میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد. دولت هنوز تخمین هزینه ای برای تمدید این برنامه منتشر نکرده است.

کارلا کوالترو وزیر اشتغال گفته هزینه ماهانه CERB در 17 میلیارد دلار به اوج خود رسید و تمدید این برنامه هزینه ماهانه پایین تری در بر خواهد داشت چون افراد بیشتری برنامه را ترک می کنند تا دوباره سر کار بروند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1421

به "دریافت کنندگان کمک مالی دولت فدرال،موقع مالیات با سورپرایزهای ناخوشایند روبرو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت کنندگان کمک مالی دولت فدرال،موقع مالیات با سورپرایزهای ناخوشایند روبرو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید