دعوت ایران از روسیه برای مشارکت در ساخت خط لوله انتقال گاز به عمان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت کشورش علاقمند به مشارکت شرکت گازپروم در ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به عمان است.

دعوت ایران از روسیه برای مشارکت در ساخت خط لوله انتقال گاز به عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک نیوز، علی کاردر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه با مجله گازپروم روسیه گفت، ایران علاقمند به مشارکت شرکت گازپروم در ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به عمان است.

کاردر در این مصاحبه گفت: (شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه) در حال آنالیز امکان اجرای مشترک تعدادی از پروژه های کاملا مشترک از جمله ایران ال ان جی، فرزاد آ، فرزاد ب و پارس شمالی هستند. به علاوه، علاقمندی زیادی در زمینه ساخت مشترک خطوط لوله انتقال گاز ایان-پاکستان-هند و ایران-عمان وجود دارد.

در ماه نوامبر، شرکت ملی نفت ایران و شرکت گاز پروم یادداشت تفاهمی را به امضا رساندند که راه را برای مطالعه چشم اندازهای همکاری ها در زمینه توسعه میادین گازی در ایران، انتقال و فروش گاز هموار می ساخت. یکی از این پروژه ها، پروژه انتقال گاز ایران به هند به وسیله پاکستان است.

در ماه دسامبر، شرکت گاز پروم، شرکت ملی نفت ایران و صندوق بازنشستگان صنعت نفت ایران یادداشت تفاهم همکاری در زمینه پروژه ایران ال ان جی به امضا رساندند.

فاز نخست پروژه ایران ال ان جی در بر دارنده احداث دو خط تکنولوژیک مایع سازی گاز با ظرفیت 5.25 میلیون تن در روز است. در فاز دوم این پروژه با اضافه شدن دو خط فرآوری دیگر، ظرفیت مایع سازی گاز به 21 میلیون تن در سال خواهد رسید.

خط لوله انتقال گاز ایران به عمان قرار است ذخایر گازی ایران را به مصرف کنندگان عمانی و همچنین یک مجتمع ال ان جی در این کشور برساند تا از آنجا به بازارهای دیگر صادر گردد.

91

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 632

به "دعوت ایران از روسیه برای مشارکت در ساخت خط لوله انتقال گاز به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت ایران از روسیه برای مشارکت در ساخت خط لوله انتقال گاز به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید