رئیس مجلس لبنان: أمل و حزب الله انعطاف زیادی به سعد الحریری نشان دادند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس مجلس لبنان ضمن اعلان اینکه جنبش های امل و حزب الله تا لحظه آخر سعی در قانع کردن سعد الحریری برای تشکیل دولت داشتند، توضیح داد، از حسان دیاب نخست وزیر مکلف حمایت همه جانبه خواهد شد.

رئیس مجلس لبنان: أمل و حزب الله انعطاف زیادی به سعد الحریری نشان دادند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسان دیاب نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید لبنان گفته این دولت را ظرف چهار تا شش هفته تشکیل خواهد داد.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان در این خصوص گفت، از حسان دیاب انتظار می رود با تمام طیف های سیاسی در تماس باشد و از هیچ کوششی برای مشارکت این طیف ها در دولت دریغ نگردد اما اگر دیاب موافق نیست این موضوع مربوط به خودش می گردد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، بری در پاسخ به سوالی درباره تشکیل دولت تکنوکرات گفت، مسئله ای در این موضوع نیست اما مشکل این موضوع که دولتی از وزرای تکنوکرات و سیاسی تشکیل گردد، چیست؟ در تمام جهان نمونه این دولت تشکیل می گردد.

رئیس مجلس لبنان بر هر گونه حمایتی از حسان دیاب برای موفقیت در مأموریتش تأکید کرد و گفت: تسهیلات زیادی را تا کنون به وی ارائه داده ایم و آماده تسهیلات بیشتر هستیم زیرا دولت باید در کوتاه ترین زمان ممکن تشکیل گردد تا با بحران اقتصادی و اقتصادی و پیامدهای آن مقابله کند.

نبیه بری ادامه داد، جنبش های امل و حزب الله پیش تر نیز انعطاف زیادی در قبال سعد الحریری انجام دادند تا وی تشکیل دولت را بر عهده بگیرد و به الحریری پیشنهاد دادند دولتی متشکل از 24 وزیر شامل 18 وزیر تکنوکرات و شش شخصیت سیاسی تشکیل گردد و تا لحظات آخر سعی در اقناع او داشتند اما الحریری اصرار بر رد پیشنهادها داشت بویژه پس از آنکه دریافت حزب القوات اللبنانیه از وی حمایت نمی نماید.

وی از تظاهرات حامیان سعد الحریری در خیابان ها در اعتراض به عدم نخست وزیری مجدد وی ابراز تعجب کرد و گفت، برای اقناع الحریری کوشش زیادی نموده و حتی وقتی موضع القوات اللبنانیه را دیده به الحریری نصیحت نموده که ادامه دهد و کاری بیشتر از این از دستش برنمی آمده است.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان در انتها صحبت های خود گفت که احتمالا سعد الحریری اکنون احساس پشیمانی می نماید.

سعد الحریری با دو بار تعویق انداختن رایزنی های مجلسی انتها گفت که حاضر نیست نامزد نخست وزیر گردد.

در پی این موضوع میشل عون رئیس جمهور لبنان پنجشنبه هفته گذشته رایزنی های ویژه در این خصوص را انجام داد و انتها دیاب با شصت و نه رأی مأمور به تشکیل کابینه شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 815

به "رئیس مجلس لبنان: أمل و حزب الله انعطاف زیادی به سعد الحریری نشان دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس لبنان: أمل و حزب الله انعطاف زیادی به سعد الحریری نشان دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید