رانت خواری ها مانع توزیع ارز برای واردات نهاده های دامی شده است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، استاندار آذربایجان غربی گفت: توزیع نامناسب منابع ارزی برای واردات نهاده های دامی مانع از معرفی استان به عنوان هاب لجستیک نهاده های دامی کشور شده است.

رانت خواری ها مانع توزیع ارز برای واردات نهاده های دامی شده است

به گزارش خبرنگاران، محمدمهدی شهریاری در هفتمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار گردید با انتقاد از بعضی رانت خواری ها در توزیع ارز تخصیصی برای واردات نهاده های دامی به کشور اظهار کرد: آذربایجان غربی پتانسیل تبدیل شدن به هاب لجستیک نهاده های دامی کشور را دارد اما توزیع نامناسب ارز تخصیصی برای واردات نهاده های دامی امکان استفاده از این ظرفیت را از استان گرفته است که امیدواریم با همراهی و مساعدت مسئولان بالادستی این مهم در آذربایجان غربی تحقق یابد.

شهریاری در مورد برداشت آب از سد شهید کاظمی بوکان توسط آذربایجان شرقی نیز گفت: در حال حاضر آب برداشتی از این سد توسط آذربایجان شرقی به جای مصارف شرب به صورت گسترده در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که در این خصوص نیز باید اقدام عاجلی توسط مسئولان کشور صورت گیرد.

وی از افزایش اعتبارات پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان نیز اطلاع داد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان 2 هزار و 264 میلیارد تومان طرح در راستای توسعه بخش های مختلف استان تصویب شد که با اضافه شدن چند پروژه راه سازی، این رقم به بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا نموده است.

استاندار آذربایجان غربی از حل مشکل تامین آب بخش صنعت استان به عنوان یکی از چالش های مهم در جذب سرمایه گذار اطلاع داد توضیح داد: 14میلیون متر مکعب از منابع آب زیر زمینی به اب مورد احتیاج بخش صنعت استان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به موفقیت های استان در جذب تسهیلات و اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اضافه نمود: انتظار می رود با توجه به عملکرد خوب استان در این زمینه بودجه در نظر گرفته شده برای آذربایجان غربی در مرحله بعدی طرح افزایش 50 درصدی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 267

به "رانت خواری ها مانع توزیع ارز برای واردات نهاده های دامی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانت خواری ها مانع توزیع ارز برای واردات نهاده های دامی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید