راهپیمایی افراطی های یونان در اعتراض به احداث نخستین مسجد رسمی در آتن

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: اعضای حزب افراطی راستگرای یونان با برپایی راهپیمایی در شهر آتن با تصمیم دولت برای احداث نخستین مسجد رسمی در این شهر مخالفت کردند.

راهپیمایی افراطی های یونان در اعتراض به احداث نخستین مسجد رسمی در آتن

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ اعضای حزب افراطی و راستگرای جبهه ملی یونان با برپایی راهپیمایی در شهر آتن با تصمیم دولت این کشور برای احداث نخستین مسجد با بودجه دولتی در پایتخت این کشور مخالفت کردند.

دولت یونان میخواهد با اختصاص بودجه ای حدود یک میلیون یورو احداث این مسجد را شروع کند، بحران مالی یونان اجرای این پروژه را به تاخیر انداخته و پیش بینی می گردد با اختصاص این بودجه عملیات اجرایی ساخت این مسجد از سال آینده شروع گردد.

معترضان یونانی با راهپیمایی در خیابان های شهر آتن شعار می دادند: ما شریعت اسلامی نمی خواهیم، ما یونان و ارتودوکس را می خواهیم. این پول را به جای مسجد به مدارس بدهید.

دبیر کل جبهه ملی یونان نیز تاکید نمود: برنامه دولت یونان برای احداث مرکز دینی غیر قابل قبول است و در شرایطی که کشور با بحران مالی روبرو است دولت باید از تامین نیازهای مذهبی مهاجران خودداری کند.

وی توضیح داد: تامین نیازهای مذهبی صدها هزار مهاجر غیر قانونی نباید نگرانی مهمی برای دولت یونان باشد، این مهاجران زمانی که به طور غیر قانونی به یونان آمده اند، از این کشور اخراج می شدند. برای کسانی هم که به صورت غیر قانونی در یونان زندگی می نمایند، مکان کافی برای انجام عبادت وجود دارد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که یونان با بحران مالی روبرو است، این مساله غیر قابل قبول است که پول زیادی برای ساخت یک مسجد هزینه گردد.

آتن تنها پایتخت اتحادیه اروپا است که مسجدی رسمی یا قبرستانی برای مسلمانان ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 404

به "راهپیمایی افراطی های یونان در اعتراض به احداث نخستین مسجد رسمی در آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی افراطی های یونان در اعتراض به احداث نخستین مسجد رسمی در آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید