راه چاره خلاقانه ترامپ برای حل بحران مهاجرتی اروپا!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، براساس گزارش ها، رئیس جمهوری آمریکا به اسپانیا پیشنهاد داده است تا با ساخت دیواری در سراسر صحرای بزرگ آفریقا ریشه بحران مهاجرتی به این کشور را بخشکاند!

راه چاره خلاقانه ترامپ برای حل بحران مهاجرتی اروپا!

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست با دیوسپ بوری، وزیر خارجه اسپانیا گفته است: این دیوار در صحرای بزرگ طولانی تر از دیوار مرزی ما با مکزیک نیست.

دیپلمات های اسپانیایی هم در کوشش برای شرح خواسته ترامپ تاکید نمودند که در واقع این بیابان حدود 3000 مایلی در شمال آفریقا، نزدیک به 1000 مایل بیشتر از مرز کشور ایالات متحده-مکزیک است. مرز اسپانیا در شمال آفریقا با مراکش است.

براساس این گزارش، وزیر خارجه اسپانیا در ضیافت نهاری در مادرید به حاضران گفته است این پیشنهاد حین سفر به آمریکا در ماه ژوئن مطرح شد. یک سخنگوی وزارت خارجه اسپانیا به گاردین گفت، بوری این سخنان را بر زبان آورده اما اضافه نمود: بیش از این درباره اظهارات این وزیر اظهارنظر نمی کنیم.

اینکه این سخنان ترامپ به شوخی طرح گردیده است یا خیر تعیین نیست. وزیر خارجه اسپانیا در همان ضیافت مادرید همچنین تاکید نمود بحران مهاجرتی اروپا در آینده نزدیک حل و فصل نمی گردد زیرا این یک بحران هویتی و فرهنگ است و کشورهای اروپایی بیش از درصد توافق مهاجران را به ویژه اگر آنها مسلمان باشند، نمی پذیرند.

دونالد ترامپ حین کمپین ریاست جمهوری خودش به ساخت دیواری بزرگ و زیبا در امتداد مرز با مکزیک وعده داده و گفت که همسایگان جنوبی کشورش بهای آن را پرداخت خواهند کرد؛ درخواستی که مکزیک تاکنون زیر بار آن نرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 117

به "راه چاره خلاقانه ترامپ برای حل بحران مهاجرتی اروپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره خلاقانه ترامپ برای حل بحران مهاجرتی اروپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید