رشد مالی انگلیس ماه نوامبر به منفی 0.3 درصد رسید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام نمود که رشد مالی این کشور در ماه نوامبر برای نخستین بار از سال 2012 به منفی 0.3 درصد رسیده است. رشد مالی در بسیاری از بخش های مهم مالی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار گرفته است.

رشد مالی انگلیس ماه نوامبر به منفی 0.3 درصد رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت چیست از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا؛ تحلیل گران موسسه کپیتال اکونومیکس در گزارشی در همین رابطه نوشتند: تعطیلی بعضی از سایت های فراوری خودرو در انگلیس به دلیل مساله برگزیت تاثیر زیادی روی بخش فراوری این کشور گذاشته است. بخش فراوری در این ماه رشد منفی 1.7 درصدی را تجربه نموده و بخش خدمات نیز که 80 درصد فراوریات ناخالص داخلی انگلیس را تشکیل می دهد، 0.3 درصد کوچک شده است.

هم چنین دیگر داده های منتشرشده توسط مرکز آمار انگلیس نشان می دهد که واردات این کشور در ماه نوامبر در مقایسه با ماه قبل 7.8 درصد کاهش داشته است. تراز تجاری انگلیس در این ماه به چهار میلیارد پوند رسید که 5.3 میلیارد پوند بیشتر از کسری ثبت شده در ماه قبل است.

با وجود رشد منفی ماهانه، دولت اعلام نموده که رشد مالی در سه ماهه منتهی به نوامبر 0.1 درصد اندازه گیری شده است. به گفته کارشناسان، چشم انداز اقتصاد انگلیس در بلندمدت کماکان در سطح ناامید کننده ای باقی مانده است و انتظار نمی رود که رشد این کشور در ماه های پیش رو افزایش محسوسی را تجربه کند.

متوسط رشد مالی انگلیس در بازه زمانی 1997 تا 2019 معادل 0.51 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر 1999 با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر 2008 با منفی 0.2 درصد بوده است.

اکنون اندرو بیلی، رئیس جدید بانک مرکزی انگلیس کار بسیار دشواری در مورد تنظیم سیاست های پولی خواهد داشت و وی باید بین پایین نگه داشتن نرخ بهره و اتخاذ سیاست انبساطی برای یاری به تحقق وعده های دولت در حوزه رشد دست به انتخاب بزند. وی پیش تر در جمع اعضای کمیته پولی بانک مرکزی گفته بود: باید یک آغاز جدید برای اقتصاد انگلیس رقم بخورد هر چند که ابرهای تیره برگزیت هنوز بر روی فعالیت های مالی و تجاری سایه انداخته است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 852

به "رشد مالی انگلیس ماه نوامبر به منفی 0.3 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی انگلیس ماه نوامبر به منفی 0.3 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید