روسیه واردات برنج هندی را ممنوع نمود

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران : دولت روسیه واردات برنج از هند را به دلیل آلودگی به سوسکی به نام خاپرا و آغشته بودن بودن به مواد آفت کش ممنوع نمود.

روسیه واردات برنج هندی را ممنوع نمود

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، مرکز نظارت های دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه واردات برنج و بادام زمینی از هند و تعدادی از کشورهای همسایه هند را ممنوع اعلام نمود.

این محدودیت موقت به دلیل وجود سوسکی به نام خاپرا در محموله های ارسالی از این کشورها و آغشته بودن به مواد آفت کش اعمال شده است.

ممنوعیت واردات برنج و بادام زمینی آخرین مورد از مجموعه اقدامات مشابهی است که توسط مرکز نظارت های دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه در طی چند سال اخیر انجام گرفته است.

این مرکز پیش از این به هند در مورد وجود آلودگی در محصولات کشاورزی اش هشدار داده، اما طرف هندی تا کنون توجهی به هشدارهای این مرکز ننموده است.

بر اساس این گزارش هزاران تن برنج، کنجد و بادام زمینی هندی اجازه ورود به روسیه نیافته است. مرکز خدمات دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه بارها از هند و دیگر کشورهای آسیایی خواسته تا اطلاعاتی در مورد تکنولوژی کشت این محصولات و به خصوص برنج و بادام زمینی در اختیار این مرکز قرار دهند.

ایرینا گلازونووا، مسئول یکی از نهادهای زیست محیطی در مسکو گفت: به دلیل وجود سوسک خاپرا و ماده آفت کش در برنج وارداتی از هند، ممنوعیت واردات امری طبیعی به نظر می رسد.

روسیه در سال گذشته میلادی 55 هزار تن برنج از هند وارد کرد.

بعضی کشورهای اروپایی از جمله آلمان نیز به دلیل وجود درصد بالای سرب و مواد سمی در برنج باسماتی هند واردات این محصول را ممنوع نموده اند. به گفته کارشناسان زمین هایی که برنج باسماتی در آن کشت می شوند دارای سطوح بالای سرب و مواد سمی هستند.

30

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 653

به "روسیه واردات برنج هندی را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه واردات برنج هندی را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید