روسیه و چین قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، هیئت های روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند.

روسیه و چین قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیئت های روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه پنجشنبه پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند.

هیئت روسیه توضیح داد آمریکا به حاکمیت ارضی ونزوئلا احترام نمی گذارد و به دنبال براندازی دولت این کشور به ریاست نیکلاس مادورو است.

آمریکا و روسیه دو پیش نویس برای رأی گیری در شورای امنیت در خصوص تحولات ونزوئلا ارائه نموده بودند. سند آمریکا، ضمن حمایت از خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور آمریکای لاتین بود.

با تور چین سفر کنید

در جلسه پنجشنبه شب، آفریقای جنوبی به پیش نویس آمریکا رأی مخالف داد. اندونزی، گینه استوایی و ساحل عاج رأی کشورهایی بودند که به آن رأی ممتنع دادند.

پیش نویس روسیه، در مقابل از نیکلاس مادورو، به عنوان رئیس جمهور مشروع و منتخب مردم حمایت می نماید. این پیش نویس هم در نشست پنجشنبه شب به تصویب اعضای شورای امنیت نرسید.

خوآن گوآیدو رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان دولت، روز سوم بهمن ماه خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند. دقایقی بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آن را به رسمیت شناخت.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی دو روز بعد فاش کرد اقدام گوایدو به تحریک مایک پنس، معاون دونالد ترامپ اجرا شده و او در تماس تلفنی با گوایدو به وی وعده داده در صورتی که قدرت را از مادورو بگیرد، مورد حمایت آمریکا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 197

به "روسیه و چین قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا را وتو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید