رونمایی بخشی از پرده خانه خدا در نمایشگاه صنایع دستی تبریز

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، این پارچه مطهر از جنس ترمه و ابریشم است که با بهره گیری از هنر گلابتون دوزی با طلا و نقره مزین شده است.

رونمایی بخشی از پرده خانه خدا در نمایشگاه صنایع دستی تبریز

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

روی این پرده آیات سوره مبارکه اخلاص به همراه چهار تکرار از کلمه جلاله الله در میان پارچه نقش بسته و خط بکار رفته در آن ثلث کتیبه ای است و به همراه طرح های اسلیمی و دو گره اسلیمی گلابتون دوزی شده دور تا دور کار احتمال ایرانی بودن این طرح را تقویت می نماید.

این تکه از پرده مطهر کعبه از قدیمی ترین اموال موزه آذربایجان به شمار می رود که به همت هنرمندان تبریزی مرمت شده و پس از رو نمایی در مراسم گشایش نمایشگاه سراسری صنایع دستی به موزه آذربایجان منتقل می گردد تا در بخش اسلامی موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه سراسری صنایع تبریز با حضور 300 هنرمند از 30 استان کشور و 17 شهر آذربایجان شرقی در محل نمایشگاه های بین اللملی تبریز، شروع به کار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 875

به "رونمایی بخشی از پرده خانه خدا در نمایشگاه صنایع دستی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی بخشی از پرده خانه خدا در نمایشگاه صنایع دستی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید