رویترز: جلسه رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران حضوری برگزار می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یک رسانه انگلیسی گزارش داد که با فشار گروهی از کشورها به رهبری چین، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم گرفته است نشست بعدی برای رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی علیه ایران را به صورت حضوری برگزار کند.

رویترز: جلسه رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران حضوری برگزار می گردد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز شامگاه پنج شنبه گزارش داد که فشارهای گروهی از کشورها به رهبری چین موجب شده است تا شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، از نمایندگان کشورهای عضو بخواهد که به منظور آنالیز و شاید رأی گیری درباره قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) علیه ایران، در یک نشست حضوری شرکت نمایند.

ساعاتی پیش وانگ کان نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز پنج شنبه در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای آنالیز قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان، فرانسه) علیه ایران، تأکید کرد که تصویب این قطعنامه عواقب بسیار نامطلوبی خواهد داشت.

این دیپلمات ارشد چینی در ابتدای صحبت های خود با ذکر دلایل فنی متعدد قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران را زیر سؤال برد و سپس توضیح داد: با توجه به موارد فوق، چین بیش از پیش معتقد است که هنوز راهی [به جز صدور قطعنامه] برای مسئله دسترسی به اماکن مورد نظر در ایران وجود دارد. در این شرایط، چین نمی تواند با رویکرد حاکم بر گزارشی که آژانس به تازگی منتشر نموده است، همراه گردد. چین نمی تواند با هرگونه قطعنامه متکی بر مبانی بحث برانگیز همراه گردد.

وی اضافه نمود: این قطعنامه پیشنهادی اگر به تصویب برسد، ممکن است مبنایی برای اقدامات بعدی در شورای امنیت قرار گیرد و در نهایت به برجام سرانجام دهد و نه تنها به توافقات پادمانی و پروتکل الحاقی، بلکه به کل رژیم منع اشاعه در دنیا و پیمان منع اشاعه سلاح های هسته ای (ان پی تی) نیز آسیب جدی وارد کند.

پس از آن محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی توئیتری به کشورهای اروپایی که این قطعنامه ضد ایرانی را به شورای حکام پیشنهاد نموده اند، توصیه کرد که با پافشاری بر این قطعنامه، شریک جرم دشمنان برجام نشوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1250

به "رویترز: جلسه رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران حضوری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: جلسه رایزنی درباره قطعنامه پیشنهادی اروپایی ها علیه ایران حضوری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید