ستاری: آیین نامه حمایت از فن بازار ها به زودی تصویب می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: آئین نامه ای برای حمایت از شبکه فن بازار تدوین شده که تا طی چند هفته آینده تصویب خواهد شد.

ستاری: آیین نامه حمایت از فن بازار ها به زودی تصویب می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سیزدهمین نشست سراسری فن بازار های منطقه ای و تخصصی کشور که صبح امروز برگزار گردید، گفت: معتقدم یکی از تکه های اصلی پازل زیست بوم فناوری، فن بازار ها هستند. معتقدم باید برای رسیدن به توسعه، صنعت و فناوری را با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش ببریم نه با پول دولت؛ البته دولت می تواند با بعضی از سرمایه گذاری ها ریسک را کم کند، اما به همه بخش ها نمی تواند ورود کند.

ستاری ادامه داد: در این حوزه وزارت صنعت همیشه کوشش نموده تا با آماده سازی زیرساخت های لازم یاری کند که فناوری به این بخش وارد گردد البته از این نکته نیز نباید غافل شد که بخش خصوصی و بروکر ها هم نقشی همچون وزارت صنعت دارند و همیشه به یاری صنعت آمده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امروز 32 قرارداد با رقمی معادل 90 میلیارد تومان خرید تکنولوژی امضا شد و این یک گام موثر در توسعه فناوری است و باید در حوزه دانش بنیان نیز این اتفاق رخ دهد.

ستاری با بیان اینکه ما روز اول تعداد محدودی شرکت دانش بنیان داشتیم در حالی که این رقم امروز به 4700 شرکت رسیده است، توضیح داد: ما با یاری بخش خصوصی و بروکر ها توانستیم صاحبان ایده را به صنعت وصل کنیم البته نباید از مسئله تحریم نیز غافل شویم، زیرا تحریم ها فرصت مناسبی بود تا فرهنگ دانش بنیانی در کشور نهادینه گردد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: وضع کشور همیشه در حالت تحریم نمی ماند، اما ما باید این فرهنگ را حفظ کنیم، فرهنگی که برپایه مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی از شتاب دهنده ها و مراکز رشد همیشه حمایت نموده و از این پس نیز به همان نسبت از فن بازار ها حمایت خواهد نمود، اما باید کاری کنیم که سرمایه گذاری خصوصی نیز به این حوزه وارد گردد، زیرا محصول با پول دولت از پژوهش بیرون نمی آید و دولت تنها می تواند ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاورد.

وی اضافه کرد: آئین نامه ای برای حمایت از شبکه فن بازار تدوین شده که تا طی چند هفته آینده تصویب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 738

به "ستاری: آیین نامه حمایت از فن بازار ها به زودی تصویب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: آیین نامه حمایت از فن بازار ها به زودی تصویب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید