سفیر ایران: 46 زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به اینکه حدود 160 نفر ایرانی در این کشور، در زندان یا بازداشت بسر می برند، از عفو 46 نفر از این تعداد به مناسبت عید سعید فطر از سوی سلطان این کشور اطلاع داد.

سفیر ایران: 46 زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اعلام این خبر اضافه نمود: در سال گذشته نیز 66 نفر از زندانیان ایرانی، مشمول عفو واقع شدند.

وی ادامه داد : جرم بیشتر زندانیان ایرانی، قاچاق مواد مخدر و ورود غیرقانونی می باشد که این جرائم در عمان، مجازات سنگین از قبیل حبس طولانی مدت و اخراج از کشور دارد.

نجفی ضمن تشکر از رأفت و مرحمت سلطان محترم عمان، گفت که به تازگی از مسئولان ذیربط این کشور درخواست کردیم که در صورت امکان، زندانیانی که شاکی خصوصی ندارند، آزاد شوند و امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری شرایط ایرانیان مقیم در عمان، بصورت جدی در دستور کار سفارت جمهوری اسلامی ایران واقع شده است و در این راستا در ماههای آغازین مسئولیت سفارت جمهوری اسلامی ایران، از زندان مرکزی عمان موسوم به زندان سمائل بازدید و با زندانیان ایرانی ملاقات و گفت وگو کردم واز نزدیک در جریان شرایط آنها قرار گرفتم.

نجفی ضمن تاکید بر ضرورت تمهید چارچوب های حقوقی لازم جهت ارائه تسهیلات کنسولی به اتباع دو کشور، اشاره نمود که متاسفانه تا به امروز اسناد پایه کنسولی از قبیل موافقتنامه های معاضدت قضایی، استرداد مجرمین و انتقال محکومین میان دوکشور به امضا نرسیده است و هم اکنون نهایی کردن و امضای این اسناد، بصورت جدی در دستور کار پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران واقع شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، ضرورت تشدید ساز و کارهای پیشگیرانه از سوی ارگان های ذیربط مرزی کشورمان برای جلوگیری از ارتکاب جرائم فوق الذکر توسط معدودی از افراد خاطی را مورد تاکید قرار داد و هشدار داد که ارتکاب این جرائم، مجازات سنگین و سختی را در عمان در پی خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1817

به "سفیر ایران: 46 زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفیر ایران: 46 زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: 46 زندانی ایرانی در عمان آزاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید