سقوط آزاد شبکه نسیم در روزهای بدون خندوانه و دورهمی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، آن طور که شواهد نشان می دهد شبکه نسیم بدون خندوانه و دورهمی کفگیرش به ته دیگ خورده است! این موضوع چندان غلو شده و بزرگ نمایی شده نیست. کافیست کنترل تلویزیون را برداشته و آن را بر روی شبکه نسیم قرار دهید. اگر ساعت ها تلویزیون تان بر روی این شبکه قرار گیرد خبری از برنامه ای تازه، مجذوب کننده و مخاطب پسند نیست. برنامه ای که بتواند حالا که خندوانه و دورهمی تمام شده است در شب های تابستان سرگرم تان کند.

سقوط آزاد شبکه نسیم در روزهای بدون خندوانه و دورهمی

چرا شبکه ای که با بودجه ای کلان شروع به کار نموده و قرار بوده شبکه نشاط و تفریح باشد و حرف های تازه ای بزند؛ اما حالا مانند بسیاری از شبکه های دیگر تلویزیون دچار دور باطل تکرار برنامه های تاریخ گذشته شبکه های دیگر شده است؟ چرا با وجود رقابت تنگانگی که میان برنامه های مختلف در این شبکه بود؛ اما دیگر آن شور و نشاط و رقابت پس از خندوانه و دورهمی وجود ندارد؟ آیا باید تسلیم شد و شاهد سقوط آزاد شبکه نسیم در روزهای بدون خنداونه و دورهمی باشیم؟

شبکه نسیم و کاسه چه کنم چه کنم

بی برنامگی در شبکه نسیم در شرایطی است که تابستان و فصل اوقات فراغت به نیمه خود رسیده است. شبکه ای که با داشتن وزنه هایی مانند رامبد جوان و مهران مدیری توانسته بود با وجود 5 شبکه قدیمی و قدرتمند اسم یکی از پرمخاطب ترین شبکه را از آن خود کند؛ حالا درگیر یک سقوط آزاد است و حالا مدیران این شبکه تصور می نمایند با تکرار این دو برنامه در طول هفته می توانند تا حدودی این خلا را جبران نمایند که البته به نظر راه حل مناسبی نبوده.

وقتی سطح توقع مخاطب بالا می رود

البته چنته شبکه نسیم آنقدرها هم خالی نیست و هنوز هم شاهد برنامه سازی هایی مانند وقتشه، کودک شو، ویتامین خ، کاف گاف، خانه ما و... هستیم. با این حال چه در زمان پخش دورهمی و خنداونه چه حالا که از این دو برنامه خبری نیست آنقدرها هم این برنامه ها نتوانسته بود اقبال عمومی را به دست آورد. کمااینکه در هر صورت نمی توان بر روی این موضوع پاک کنی در دست گرفت و آن را پاک کرد که در هر صورت دورهمی و خندوانه سطح توقع مردم را از این شبکه بالا بردند و اگر چنین برنامه هایی ساخته نمی گردد شاید سطح این شبکه را هم در کنار سایر شبکه های تازه تاسیس قرار می دادند و این نکته را می پذیرفتند که این شبکه هم مانند شبکه های دیگر است.

در انتظار نسیم پرمخاطب

شبکه هایی که یک به یک از اواخر دهه 80 یک به یک رونمایی شدند و با رونمایی شبکه نمایش و شبکه نسیم در سال 91 و 92 این باور را در میان مخاطب ها به وجود آورد که این بیستمین و بیست و یکمین شبکه افتتاح شده صدا و سیما می توانند با برنامه هایشان رضایت نسبی ایجاد نمایند. هرچند انتظار می رفت شبکه نمایش با پخش فیلم های سینمایی به روز ایران و دنیا بتواند مخاطب ها مجاب به دیدن کند؛ اما به دلایل گوناگون این مهم محقق نشد و بعلاوه انتظار می رفت شبکه نسیم هم از پخش برنامه های تکراری، تاریخ گذشته و نوستالژی دست برداشته و به فکر راه حل دیگری برای سرگرم کردن مخاطب باشد ولی هیچ کدام از این دو نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند. مخصوصا که بار انتظاری از شبکه نسیم بیشتر از شبکه نمایش است با این حال نسیم هک نتوانسته زیر بار این مسئولیت بعد از تمام شدن خندوانه و دورهمی کمر صاف کند.

با این وجود نمی توان به این نتیجه رسید بوی ارحمان شبکه نسیم بلند شده است. بلکه باید کمی شکیبا ماند و منتظر؛ شاید برنامه ای تازه با ایده ای نو در راه باشد. برنامه ای که بتواند بار نبود خنداونه و دورهمی را به دوش بکشد و نسیم به روزهای اوج اش برگردد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2003

به "سقوط آزاد شبکه نسیم در روزهای بدون خندوانه و دورهمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد شبکه نسیم در روزهای بدون خندوانه و دورهمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید